ЯПОНІЯ: Авторитетний глобальний кліматичний гігант Daikin Industries інтенсифікує цілу низку ринкових інструментів і заходів з метою власного затвердження в якості провідного виробника систем кондиціювання повітря в Сполучених Штатах через застосування свого багаторічного досвіду в сегменті енергозберігаючих технологій для підвищення прибутковості на надзвичайно важливому для компанії ринку.
Завод Daikin поблизу Houston, Техас. З 2010 року компанія була світовим лідером з продажу систем кондиціювання повітря, але стикалася з певними викликами в боротьбі за першість на ринку США (Фото Daikin).
В грудні минулого року компанія Daikin почала виробництво холодильних машин на своєму новому заводі в штаті San Luis Potosi в Мексиці. Чиллери охолоджують велику кількість води приблизно до температури 7°C, що потім прокачується через великі будівлі для охолодження приміщень.
Такі кліматичні рішення, що називаються прикладними системами кондиціювання повітря, зазвичай використовуються в США, де американські гравці, такі як Trane Technologies і Johnson Controls, давно домінують у цій галузі. Але Daikin розширює свою присутність на ринку Сполучених Штатів з середини 2000-х років шляхом серії придбань і нещодавно виграв надзвичайно важливі контракти на центри обробки даних, де енергоефективність є критичною.
“Ринок кондиціонерів у США є найскладнішим”, зазначає Yoshinao Ibara з Morgan Stanley MUFG Securities. Хоча Daikin є лідером продажів кондиціонерів повітря у всьому світі, а також в Японії та Європі, ринкові експерти вважають, що в США компанія посідає друге місце після Trane.
“Ми не можемо бути світовим виробником номером один, якщо ми не вибороли лідерство в США”, наголошує Noriyuki Inoue, голова Daikin. До 2025 фінансового року компанія прагне зайняти перше місце за обсягом продажів в Сполучених Штатах.
Підвищення прибутковості є ще одним викликом на американському ринку.
Кліматичний бізнес Daikin заробив ¥1,33 трлн. або близько $9,1 млрд. прибутку в Америках за попередній фінансовий рік до квітня 2023 року, що більш ніж удвічі більше, ніж у Японії, Китаї або Європі. Але маржа операційного прибутку на американських континентах, на думку експертів, коливається в діапазоні 6% у порівнянні з 8,9% для кондиціонерів повітря в цілому, через незначні показники прибутковості прикладних систем кондиціювання повітря.
Тим часом у 2022 році операційна рентабельність Trane склала близько 15%. Конкуренти Daikin в США забезпечують відчутну рентабельність на обслуговуванні раніше проданого обладнання.
Новий завод у Мексиці є частиною діяльності Daikin, спрямованої на підвищення прибутковості її прикладних систем кондиціювання повітря. Компанія також прагне розширити свій бізнес з кондиціювання повітря для житлових приміщень, маючи на меті отримати 10% прибутку від кондиціонерів в Америці до 2025 фінансового року.
Наразі Daikin розширює виробничі потужності на своєму заводі в Мексиці, призначені для виготовлення побутових кондиціонерів з метою підвищення можливостей свого виробничого хабу поблизу Houston в Техасі. Оскільки все більше споживачів використовують інвертори та інші енергозберігаючі технології, де Daikin має суттєву перевагу, норма прибутку Daikin для побутових кондиціонерів у США зросла приблизно до 9%.
Активізація бізнесу в США допомогла Daikin збільшити прибутки в цілому, компенсуючи наслідки економічного спаду в Китаї та послаблення попиту на теплові насоси у Європі. Очікується, що операційний прибуток Групи компаній Daikin зросте на 6% до позначки ¥400 млрд., а чистий прибуток – на 2% до ¥264 млрд. за фінансовий рік, що закінчується в березні 2024 року. Обидва показники досягають нових рекордів третій рік поспіль.
Daikin не розбиває прибутки від свого бізнесу з систем кондиціювання повітря за регіонами. Але компанія прогнозує, що загальний операційний прибуток у США в цьому фінансовому році складе близько ¥90 млрд., що наближається до приблизно ¥100 млрд., прогнозованих для Китаю. Прибуток США становив менше половини прибутку Китаю в 2018 фінансовому році, до глобального поширення пандемії COVID-19.
Daikin вирізняється своїми високоякісними пропозиціями в Китаї, маючи операційний прибуток понад 20% на ринку. Але очікується, що млявий сектор нерухомості в Китаї найближчим часом обмежить зростання компанії в цій галузі, що зробить успіх Daikin в США ще важливішим.
У 2023 році акції Daikin зросли на 14% у порівнянні з стрибком середнього фондового індексу Nikkei на 28%. За словами Ibara, багато інвесторів пам’ятають, що в останні роки маржа операційного прибутку знизилася.
У листопаді минулого року, президент і генеральний директор Daikin Masanori Togawa натякнув на потенційне оновлення прогнозу компанії на 2023 фінансовий рік після оприлюднення результатів за жовтень-грудень, що свідчить про його впевненість у бізнес діяльності компанії в США. Але через певні виклики Daikin в Китаї та Європі, компанія перебуває під деяким тиском щодо визначення свого шляху зростання у 2024 фінансовому році та надалі.
Джерело: ASIA NIKKEI
/
Переклад: ЛІКОНД