OSAKA – Продажі Daikin в Китаї зросли на 2%! Навіть в часи, коли бізнес, що тісно співпрацює з китайським ринком, відчуває суттєве уповільнення другої за розміром економіки у світі, японський кліматичний гігант Daikin Industries почуває себе вражаюче добре завдячуючи своїй таємній зброї – надзвичайно привабливим системам кондиціювання повітря преміум класу для елітних помешкань.
Глобальний кондиціонерний виробник із штаб-квартирою в японській Osaka налаштований на отримання рекордного чистого прибутку Групи в ¥195 млрд. ($1,78 млрд.) за поточний фіскальний рік до кінця березня, що на 3% більше, ніж у попередньому фінансовому році.
Очікується, що у фінансовому 2019 році китайський кліматичний ринок скоротиться приблизно на 3%, переважно через тиск торгівельної війни з США на економіку країни. Пекінські обмеження щодо інвестицій у нерухомість дещо пригальмували активність з купівлі житла в прибережних містах та інших місцях. Як результат, за словами одного з галузевих інсайдерів, складські запаси кліматичних компаній досягли від 40 до 50 млн. кондиціонерів, їх утримують переважно місцеві виробники побутових приладів.
Проте, провідний світовий виробник Daikin вдалося збільшити показники продажу своїх кондиціонерів в Китаї на 2% в місцевій валюті за шість місяців поточного фінансового року до кінця вересня включно. За попередніми прогнозами, операційний прибуток компанії за цілий поточний рік на китайському ринку має скласти приблизно від 25% до 26%, що в середньому перевищує позначку 25% у попередньому фіскальному році. Цей показник перевищує прогнози в інших регіонах, наприклад, від 7% до 8% для Японії, 6% – 7% для Америки, 10%- -11% для Європи та 13% – 14% для Азії. Фактично, Китай має забезпечити близько 30% операційного прибутку Daikin.
Такий результат є безпосередньо продуктом стратегії Daikin з фокусом на преміум кондиціонери. Підчас виходу на китайський ринок, компанія створила мережу спеціалізованих магазинів в рамках своєї маркетингової кампанії, спрямованої на заможних споживачів. Послуги з технічного обслуговування надаються оперативно за запитом.
‘Умови роботи на китайському ринку залишаються наразі складними, але ми намагаємось гнучко реагувати на всі зміни з метою максимального збільшення продажів’, наголошує президент компанії Masanori Togawa.
Спроможність Daikin запропонувати всеосяжні дизайнерські рішення для девелоперів нерухомості також суттєво сприяє успіху компанії в Китаї, де проекти нових кондомініумів, особливо високовартісні, все частіше реалізуються вже готовими до заселення.
Місцеві конкуренти Daikin, такі як Gree Electric Appliances та Midea Group, прагнуть розширити свої пропозиції за межи низьковартісної бюджетної продукції. Але Daikin відрізняється власним виробництвом всіх основних системних компонентів, таких як компресори, а також надзвичайно енергоефективними функціями та широким асортиментом кондиціонерів. Операційна маржа Gree становила 17% за період січень-вересень.
З метою подолання проблеми зниження попиту в Shanghai та інших місцях узбережжя Китаю, Daikin розширює свою торгівельну мережу в середині країни, в таких містах як Chongqing та Wuhan, в результаті чого у квітні-вересні внутрішні продажі компанії зросли на двозначний відсотковий показник. Авторитетний японський компанія збільшує також свою ринкову частку в Індії, Південно-Східній Азії та на інших ринках, що розвиваються.
Водночас, кондиціонерний ринок США залишається викликом для Daikin.
‘Негативний момент полягає в тому, що прибутки в Америці не збільшуються’, наголошує Tsubasa Sasaki, представник фінансового брокера та постачальника банківських послуг Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities.
Основні американські кліматичні гравці, такі як Carrier, член групи United Technologies, можуть похвалитися розвинутими мережами продажу та обслуговування кондиціонерних систем. Бізнес модель американських компаній з надання сервісних та безпекових послуг на додаток до продажу кондиціонерів дозволяє їм утримувати клієнтів на тривалий термін. Відомий виробник Carrier зафіксував операційний прибуток на рівні 16% за перші дев’ять місяців 2019 року, порівняно з 6%, що отримав Daikin на американських континентах у минулому фінансовому році.
Щоб наздогнати конкурентів у Сполучених Штатах, найбільшій світовій економіці, Daikin підвищує продуктивність через консолідацію всіх своїх заводів, що розкидані по всій країні, в єдиний виробничий комплекс у Техасі. Компанія також провадить американську бізнес модель отримання прибутків за допомогою сервісних послуг.
Джерело: ASIA NIKKEI
/
Переклад: ЛІКОНД