Daikin долає коронавірусний шторм з новим побутовим кондиціонером та глобальним планом

Daikin долає коронавірусний шторм з новим побутовим кондиціонером та глобальним планом

15.06.2021 / Опубліковано в Новини Daikin

OSAKA -– Провідний японський кондиціонерний важковаговик Daikin Industries залишається й надалі надзвичайно стійким виробником на тлі світової пандемічної кризи COVID-19.

Гарячий попит на побутові моделі та екологічну продукцію компенсує деяке охолодження корпоративних продажів.

Інвестори вражені результатами діяльності Daikin під час пандемії, забезпечивши рекордний рівень ринкової капіталізації компанії в середині січня.

Компанія повідомила про перші за 11 років зниження продажів та прибутків у 2020 фінансовому році, що закінчився в березні, але результати виявилися набагато кращими за початкові прогнози - Daikin очікує 13% стрибка операційного прибутку цього року. Аналітики пояснюють силу компанії неабиякою гнучкістю і здатністю завчасно розпізнавати власні слабкі місця та швидко їх виправляти.

У 2020 фінансовому році операційний прибуток Групи компаній Daikin впав на 10% у порівнянні з аналогічним періодом попереднього року до позначки ¥238,6 млрд. ($2,17 млрд.) –- переважно через слабкий попит на кондиціонерні системи для застосування в готелях, рестораціях та інших комерційних закладах, спричинений млявою економікою. "Для виробника Daikin, що працює на всіх континентах, вплив пандемії COVID-19 був надзвичайно серйозним", пояснив Masanori Togawa, президент та генеральний директор компанії, на брифінгу щодо корпоративних прибутків у середині травня.

Спочатку Daikin прогнозував зниження операційного прибутку на 40%, що спонукало Пана Togawa переглянути плани, утримавши падіння лише на 10%. З моменту оголошення песимістичних прогнозів, компанія чотири рази повідомляла про підвищення запланованих прибутків та продажів.

Інвестори відреагували прихильно, довівши ринкову капіталізацію Daikin до рекордних ¥7 трлн. у середині січня.

Попит на комерційні кондиціонерні системи виробництва Daikin впав на тлі пандемії COVID-19, але побутові моделі продовжили демонструвати високі показники в Японії. Продажі також залишалися стабільними в Європі та Китаї, компенсуючи таким чином слабкий попит у Сполучених Штатах та решті країн Азії.

В Японії, де Daikin отримав рекордний прибуток, основна модель побутового призначення для житлових будинків, Urusara X, стала популярною серед споживачів, які прагнули уникнути зараження на COVID-19, оскільки підчас режиму вентиляції кондиціонер може охолоджувати, нагрівати, зволожувати або осушувати приміщення.

Раніше компанія приділяла недостатньо уваги функції вентиляції на власних кондиціонерах, але побачила бізнес можливість в моделі, що могла провітрювати приміщення і одночасно виконувати інші функції – величезний плюс під час пандемії. Агресивний маркетинг цієї функції на існуючій моделі допоміг Daikin уникнути різких знижок.

Daikin Industries Earnings.jpg

Технологія, використана в системах Urusara X, була розроблена в 1990-х роках, коли компанія була на межі виходу зі свого не надто успішного на той час побутового бізнес напрямку. Незважаючи на регулярні заклики аналітиків та інших людей відмовитись від подальших інвестицій, тодішній президент та нинішній голова Noriyuki Inoue залишився непохитним. "Люди демонструють свій справжній характер саме тоді, коли їх притиснуто до стіни", сказав він співробітникам. Серія Daikin Ururu Sarara – перший у галузі безводний зволожуючий кондиціонер для повітря – вийшла в 1999 році.

Це був не єдиний раз, коли Daikin перетворив несприятливі обставини на можливість. Під час світової фінансової кризи 2008-2009 років попит на продукцію компанії драматично впав, але Daikin використав катастрофу для капітального ремонту свого бізнесу. Виявлено потенційний попит на енергоефективні теплові насоси в Європі, де опалення приміщень на основі спалення викопних видів палива було нормою. Теплові насоси використовують тепло зовнішнього повітря як основне джерело енергії і, отже, не виділяють стільки вуглекислого газу, як інші опалювальні рішення.

Тоді як Європа ставала екологічно свідомішою, теплові насоси Daikin отримали тим часом придатність для субсидій, що, зрештою, збільшило їх продажі під час пандемії.

Світова фінансова криза також сприяла усвідомленню компанією Daikin про потенціал китайського ринку.
Daikin був одним з останніх японських виробників кондиціонерів, що вийшли на ринок Китаю, але його продажі виявилися досить солідними, оскільки компанія зупинила свій фокус на забезпечених споживачах і співпрацює з місцевим виробником Gree Electric Appliance з Zhuhai.

У 2020 фінансовому році продажі кондиціонерів Daikin у Китаї зросли на 7% у порівнянні з аналогічним періодом попереднього року і склали близько ¥327,7 млрд. – майже вдвічі більше, ніж під час світової фінансової кризи. Наразі Китай є ключовим ринком, Daikin досяг рівноваги між США, Європою, Китаєм, Японією та рештою Азії та Океанії, кожна з яких зросла від 15 до 25% від загального обсягу продажів.

Кондиціонер Daikin Urusara X може охолоджувати, нагрівати, зволожувати або осушувати підчас роботи режиму вентиляції приміщень.

Проте, пандемія не була легкою для Daikin.

Після введення надзвичайних заходів, таких як локдауни, компанія не змогла контролювати свій ланцюг постачання продукції, оскільки їй не вистачало системи інтеграції даних про закупівлі та виробництво в різних регіонах та категоріях продукції. "Ми не могли побачити, що відбувається у наших постачальників другого та третього рівня", заявив представник компанії.

Це змусило Masanori Togawa очолити проект консолідації інформаційних систем, що дозволяють постійно контролювати ланцюги постачань з метою уникнення надмірних запасів.

Daikin очікує, що операційний прибуток зросте на 13% до ¥270 млрд. у 2021 фінансовому році, повернувшись таким чином до доковідного рівня. Компанії знадобилося чотири роки для одужання від шоку банкрутства глобального постачальника фінансових послуг Lehman Brothers, але на цей раз Togawa прагне оговтатись набагато швидше. "За один рік ми повернемося до допандемічного рівня, а не до рівня, що ми
прогнозували восени минулого року", наголосив він.

Але викликів безліч.

Незважаючи на потужний початок житлових проектів у США, COVID-19 все ще є серйозною загрозою в Індії та інших гарячих точках. Ціна міді, що використовується в теплообмінниках та інших комплектуючих, досягає 10-річного максимуму через приплив інвестиційних грошей. З ростом цін на матеріали Fujitsu General та інші конкуренти дотримуються своїх обережних прогнозів.

Компанія Daikin, що святкуватиме свій столітній ювілей у 2024 році, сподівається досягти свого рекордного прибутку на рівні ¥276,2 млрд., встановленого до 2018 року. Оскільки COVID-19 все ще охоплює багато частин світу, цей рік стане ключовим для досягнення цієї мети.

Джерело: ASIA NIKKEI / Переклад: ЛІКОНД

Отримайте інформаційну підримку дістріб`ютора

Знайдіть дилера в вашому регіоні, отримайте умови продажу, сервісу та обслуговування

Завантажте актуальні каталоги обладнання Daikin та Hoval