Ринкові гравці випробовують програмне забезпечення та магніти для зміни способів покращення двигунів.
TOKYO/OSAKA – Тоді як глобальний інтерес до екологічних зелених технологій неухильно зростає, відомий японський кліматичний виробник Daikin Industries і компанія Toyota Motor стають – всередині країни і за кордоном – запеклими конкурентами в перегонах щодо розробки більш енергоефективних двигунів.
Робітники працюють на автомобільній складальній лінії на заводі Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corp., що належить німецькій компанії Daimler, у Kawasaki, на південь від Tokyo. Компанії активно шукають підходи до зменшення використання енергії на заводі. © Reuters
Двигуни є кістяком промисловості, що використовуються скрізь, починаючи від заводів та оргтехніки, закінчуючи потягами та побутовою технікою. Близько половини всієї електроенергії, що споживається у всьому світі, використовується двигунами.
Регулювання напруги та частоти електрики, що подається на двигуни для підвищення їх ефективності, стало вже широко розповсюдженою тактикою в Японії. Але Daikin наразі працює над програмним забезпеченням для регулювання цих вхідних параметрів з кроком у десятки мікросекунд. Мета – мінімізація кількості енергії, що розсіюється як тепло замість приведення двигуна до руху.
“Через ретельне регулювання інвертора двигуна, ми можемо зменшити втрати енергії в ядрі – компоненті, що посилює магнітну силу двигуна”, наголошує джерело в корпорації Daikin.
Toyota Motor випробовує власний тип магніту в своїх двигунах, що використовує церій та лантан на додаток до неодиму, рідкісноземельного елементу, що зазвичай зустрічається у високоякісних магнітах. Авторитетний автовиробник особливо подбав про неперешкоджання різними магнітами роботи одне одного.
Очікується, що новий дизайн зменшить втрати енергії на 40%, а споживання електроенергії – на 4%. Toyota сподівається застосувати цю технологію до кондиціонерів, електромобілів тощо.
Провідний кліматичний виробник Daikin Industries використовує схоже обладнання для перевірки працездатності двигунів. Фото: Daikin Industries
Скорочення споживання електроенергії двигунами лише на кілька відсотків може зменшити загальні потреби Японії в електроенергії на еквівалент кількох ядерних реакторів, що також може значно зменшити викиди вуглецевих газів.
Американський стартап Turntide Technologies продає двигун з комп’ютерним управлінням з 2019 року. Підприємство використовує програмне забезпечення, подібне до Daikin, для моніторингу та регулювання кількості електроенергії, що надходить до двигуна, і, за ринковою інформацією, зменшує споживання енергії замовниками в середньому на 64 %.
“Подібні технології існували деякий час, але вони не були дуже популярними в США, де електроенергія дешева”, зазначив Masato Koyama, професор Технологічного Інституту Kanazawa та експерт з енергозберігаючих моторних технологій.
“Поширення таких технологій може мати суттєвий вплив”, додає фахівець.
Раніше компанія Turntide орієнтувалася переважно на двигуни для кондиціонування повітря в магазинах та рестораціях. Але в червні підприємство оголосило початок виробництва продукції і для транспортного сектора. Turntide придбав британського виробника акумуляторів для електромобілів і планує продавати акумулятори та двигуни автовиробникам та постачальникам логістичних послуг, включаючи Aston Martin.
Джерело: ASIA NIKKEI
/
Переклад: ЛІКОНД