Daikin орієнтується на Індію — третій найбільший кондиціонерний ринок у світі

Daikin орієнтується на Індію — третій найбільший кондиціонерний ринок у світі

15.05.2025 / Новини Daikin

ЯПОНІЯ: Авторитетний глобальний кліматичний лідер Daikin Industries та інші японські виробники кондиціонерів, такі як Fujitsu General, посилюють свій наступ на Індію — третій за величиною ринок у світі з рівнем ринкового проникнення в житловому секторі, що вимірюється лише однозначним показником — конкуруючи при цьому з місцевими гравцями, що пропонують енергозберігаючі технології за низькими цінами.

Daikin планує побудувати свій третій завод з виробництва кондиціонерів в Індії приблизно до 2030 року. (Daikin Industries)

Оскільки тарифна політика президента США Donald Trump створює зростаючу невизначеність щодо майбутнього світової економіки, інтерес до Індії зростає. Очікується, що її номінальний валовий внутрішній продукт перевищить японський цього року та стане четвертим за величиною у світі, згідно з оцінками Міжнародного Валютного Фонду IMF. Країна також має найбільшу кількість населення у світі.

Рівень особистих доходів в Індії зростає, а кондиціонер повітря, що колись був розкішшю, швидко починає вважатися необхідністю як для комерційного, так і для житлового застосування. Японські кліматичні гравці стикаються з жорсткою конкуренцією з боку китайських компаній, місцевих виробників, таких як Voltas та Blue Star, та інших конкурентів, як то південнокорейська LG Electronics.

Daikin планує відкрити новий завод з виробництва кондиціонерів в Індії приблизно до 2030 року. На двох своїх існуючих фабриках в країні виробнича потужність становить близько 3 мільйонів систем на рік для побутових кондиціонерів та іншої продукції. Очікується, що новий завод Daikin, місце розташування якого ще не визначено, збільшить потужність більш ніж на 70%, до 5-7 мільйонів систем на рік.

Із стабільною в останні роки температурою повітря понад 50°C, Індія є однією з найспекотніших країн світу. Проте, кондиціонери досягли наразі лише приблизно 7% будинків.

“Рівень ринкового проникнення в найближчі кілька років зросте до 12%”, пояснює Kanwal Jeet Jawa, директор індійського та африканського бізнесу Daikin. “Ринок має зрости з 7 мільйонів систем до 24 мільйонів до 2029 року”.

Daikin займає провідну позицію в Індії з ринковою часткою приблизно 60% в сегменті кондиціонерів для великих комерційних будівель та 30% для менших комерційних приміщень, таких як ресторації. Компанія також має 18% ринку побутового обладнання, випереджаючи компанію Voltas групи Tata, яка має 17% частку.

Daikin позиціонує енергозберігаючі технології як ключові для задоволення попиту збоку домогосподарств. Компанія виробляє власні компресори, що встановлюються у зовнішніх блоках і відповідають за циркуляцію холодоагенту. Однією з сильних сторін є інвертори, що точно контролюють швидкість обертання двигуна компресора та сприяють значній економії енергії.

Нещодавно Daikin створив спільне підприємство з тайванським виробником комплектуючих Rechi Precision для постачання компресорів індійським виробникам кондиціонерів. Мета полягає в задоволенні швидко зростаючого попиту і зниженні витрат шляхом масового виробництва компресорів, які будуть продаватися іншим компаніям. Daikin розглядає ці зусилля як запоруку майбутніх продажів власних кондиціонерів.

Компанія також очікує підвищення попиту на післяпродажні послуги, як то технічне обслуговування та огляди обладнання. Daikin планує збільшити кількість дилерів в Індії, які надають такі послуги, з нинішніх 17 000 до понад 20 000 до 2030 року.

Тим часом Fujitsu General посилює свою увагу до комерційних кондиціонерів, що мають високу ціну за одиницю продукції. Компанія планує розширити свою мережу продажів до 600 локацій у 2025 фінансовому році, що вдвічі більше, ніж у 2021 фінансовому році, прагнучи збільшити продажі на 30% за обсягом порівняно з попереднім фінансовим роком.

Компанія також відкрила виставковий шоурум для просування своїх комерційних систем для застосування в елітних будинках.

Fujitsu General очікує, що світові продажі кондиціонерного бізнесу складуть ¥322 млрд. або $2,28 млрд. за рік, що закінчився у березні 2025 року. Закордонні продажі, за прогнозами, становитимуть 84%, а Азія, включаючи Індію, досягне ¥55 млрд., що на 18% більше, ніж у попередньому році. Оскільки зростання в Китаї було млявим, успіх в Індії буде критично важливим для показників компанії в Азії.

У 2018 році Fujitsu General придбала компанію, що встановлює та обслуговує кондиціонери в Індії. “В останні роки нам вдалося виграти державні контракти, такі як обладнання для кондиціювання повітря для станцій метро та аеропортів”, зазначає Koji Matsumoto, керівник індійського підрозділу компанії.

Моделі лише з функцією охолодження складають понад 70% ринку комерційних кондиціонерів в Індії. У червні минулого року Fujitsu General почала продавати в Індії комерційні кондиціонери лише з функцією охолодження, що можуть охолоджувати приміщення навіть за температури зовнішнього повітря 55°C.

“Ми розпочнемо наступ з моделями лише з функцією охолодження”, наголошує Matsumoto. “Ми також плануємо дослідити можливість виробництва комерційних кондиціонерів на заводі, що виробляє побутові системи в Індії”.

Mitsubishi Electric також будує завод з виробництва побутових кондиціонерів на півдні Індії, що розпочне роботу в жовтні. Компанія, чиї існуючі пропозиції в країні виробляються в Таїланді, планує розширити місцеве виробництво та збільшити обсяг виробництва до 300 000 систем на рік.

За оцінкою Японської Асоціації Холодильної та Кондиціонерної Промисловості JRAIA, попит на кондиціонери в Індії у 2023 році становив 9,23 мільйона систем, що робить країну третім за величиною ринком після 47,44 мільйона систем у Китаї та 9,58 мільйона в Японії.

За даними ринкового і маркетингового дослідника Research and Markets, очікується, що вартість індійського ринку кондиціонерів повітря зросте до позначки $8,07 млрд. у 2030 році, порівняно з $5,41 млрд. у 2024 році.

Недорогі китайські кондиціонери становили майже 40% індійського ринку у 2018 році. Але “китайська присутність протягом певного періоду часу зменшується”, наголошує Jawa з Daikin, і цей зсув частково зумовлений політикою, запровадженою урядом Індії саме з того часу.

“Структура економіки Індії зумовлена ​​внутрішнім попитом”, підсумовує Tomohiro Hosoi з Японського Дослідницького Інституту JRI, підкреслюючи можливість скористатися потенційним бумом на споживчому ринку.

Джерело: Asia Nikkei / Переклад: ЛІКОНД

Отримайте інформаційну підтримку
офіційного дистриб'ютора Daikin в Україні

Знайдіть дилера Daikin в вашому регіоні, отримайте умови продажу, сервісу та обслуговування

Завантажте актуальні каталоги обладнання Daikin та Hoval