Daikin переслідує ‘конкурента’ Tesla з новою технологією під екологічним тиском

Daikin переслідує ‘конкурента’ Tesla з новою технологією під екологічним тиском

27.10.2021 / Новини Daikin

Світовий кліматичний гігант тестує магнітне охолодження, а також планує вихід на ринок електромобільних холодоагентів.

Флагманський кондиціонер Daikin з функцією вентиляції продемонстрував високі показники реалізації підчас пандемії COVID-19. (Фото Tatsuro Miyazumi)

OSAKA – Оскільки глобальне потепління є драйвером попиту на енергоефективність, глобальний кондиціонерний виробник Daikin Industries розраховує на трансформаційну зелену технологію з метою збереження позиції провідного світового продуцента систем  кондиціювання повітря за обсягами продажів, а також на новий тип холодоагенту, що дозволить авторитетній японській компанії вийти на ринок електромобілів.

Бізнес-звіт нью-йоркського офісу Daikin у жовтні 2020 року послужив тривожним дзвінком для президента Masanori Togawa та інших вищих керівників корпорації.

“Це становить велику загрозу для нас”, зазначає один з керівників компанії, дізнавшись про наміри американського електромобільного гіганту Tesla запропонувати широкому ринку побутові системи кондиціювання повітря.

Musk.jpegElon Musk, генеральний директор компанії Tesla, що може похвалитися різними підприємствами, починаючи від космічних подорожей і закінчуючи мозковими чіпами, заявив акціонерам минулого місяця про можливий запуск бізнес напрямку систем опалення, вентиляції та кондиціювання повітря.

“Це мій улюблений проект, який я хотів би запустити”, наголошує Musk. Дійсно, спортивний позашляховик Tesla, випущений того року, оснащений тепловим насосом, що, як вважається, забезпечує вищу енергоефективність, ніж звичайна система опалення.

Daikin заробляє 90% від продажів всієї Групи компаній на рівні приблизно ¥2,5 трлн. ($21,9 млрд.) на системах кондиціювання повітря. За ринковою інформацією, існуючі наразі кондиціонери майже досягли межі енергоефективності. Але подібно до того, як Tesla здійснила перехід автомобільної промисловості до електромобілів після століття застосування двигунів внутрішнього згоряння, американська компанія може змінити галузь кондиціювання повітря.

Засновник SpaceX і генеральний директор Tesla Elon Musk відвідує будівельний майданчик гігафабрики Tesla в німецькому Gruenheide  17 травня поточного року. © Reuters

Через рік після несподіваної репліки відомого підприємця, дослідники Daikin з міста Settsu в префектурі Osaka наполегливо працюють над магнітним охолодженням — технологією наступного покоління, що використовує здатність магнітних матеріалів змінювати температуру. Ця технологія, що застосовує воду для опалення та охолодження, пропонує спосіб змінити роботу кондиціювання повітря вперше з моменту його винаходу 120 років тому в США.

Завдяки технології магнітного охолодження новим кондиціонерам більше не потрібно буде використовувати холодоагенти, включаючи парникові гази, або компресор, що споживає 80% електроенергії кондиціонера.

“Це буде справжній прорив”, підкреслює пристрасний Yuji Yoneda, старший виконавчий директор, який наглядає за дослідженнями та розробками. Але терміни комерціалізації ще не окреслені, і компанія має визначити доцільність технології до 2025 року.

Зелена революція руйнує стіни між галузями. Оскільки Tesla обмірковує вихід на кліматичний ринок, Daikin прагне зазіхнути на територію американської компанії. Японський виробник прагне комерціалізувати до 2025 фінансового року енергозберігаючий холодоагент для автомобільних кондиціонерів, що розширює діапазон роботи електромобілів на 50%.

Tengah.jpg“Зміни завжди відбуваються на передовій”, любить повторювати останнім часом Пан Togawa, який керує компанією Daikin вже 11 років. Можливо, він має на увазі численні ринки в Азії, де населення продовжує зростати.

Tengah є ‘розумним містом’ на 42 000 будинків, яке Сінгапур наразі будує і планує завершення цього проекту у 2023 році, Місто буде оснащене централізованою системою охолодження, а не окремими блоками кондиціювання повітря. Мешканці оплачуватимуть лише години прохолодного повітря, використані в рамках цієї ‘абонентської’ послуги, спрямованої на підвищення енергоефективності. Авторитетний кліматичний важковаговик Daikin виборов контракт на проект як постачальник і розглядає інші плани щодо ‘розумних міст’ у Південно-Східній Азії.

Рендеринг, або візуальне відтворення, ‘розумного міста’ Tengah у Сінгапурі на стадії будівництва. Daikin виграв замовлення на централізовану систему кондиціювання повітря. (Фото: Daikin)

“Якщо ми не отримаємо інших контрактів, ми миттєво станемо невдахами”, зазначає старший виконавчий директор Yoshihiro Mineno підчас розмови з персоналом.

Daikin очікує досягти рекордного річного чистого прибутку Групи до березня 2022 року, що стане першим історичним максимумом за останні чотири роки. Пандемія COVID-19 підвищила продажі в Японії кондиціонера Urusara, що оснащений засобами вентиляції. Інвестори збільшили ринкову капіталізацію компанії приблизно до ¥7,5 трлн., конкуруючи з такими виробниками двигунів як Nidec і Fast Retailing, компанією, що стоїть за брендом повсякденного одягу Uniqlo.

Перебування на світовій бізнес-карті є досить недавнім досягненням Daikin, що пережила десятиліття злетів і падінь.

Заснована в 1924 році як виробник деталей для літаків в місті Osaka, компанія навіть виготовляла компоненти для снарядів підчас Другої Світової війни. Після війни Daikin скоротив кількість робочих місць, але виграв від попиту підчас Корейського збройного конфлікту. Daikin зосередив увагу на кондиціюванні повітря, але пізніше нафтова криза 1970-х років призвела до негативного впливу на компанію, під яким вона залишалася два роки.

Потужний попит на комерційні системи кондиціювання повітря посприяв відновленню, за яким відбулося відчутне уповільнення – після того як японські акції та бульбашка нерухомості лопнули. Лише коли Noriyuki Inoue, теперішній голова, взяв на себе контроль на посаді президента в 1994 році, компанія вирішила спеціалізуватися виключно на кондиціюванні повітря і швидко розширилася за кордоном, повернувшись на шлях стабільного зростання.

Daikin відмовився від японо-центричного способу управління, і обрав локальний фокус, водночас створюючи бази розробки та виготовлення продукції по всьому світу разом із глобальним ланцюгом поставок. Компанія також багато років наполегливо розвивала торгові агенції в різних регіонах. У 2020 фінансовому році Daikin здобув 77% своїх продажів за межами Японії – на відміну від 14% до того, як Inoue перебрав управління компанією на себе.

З словами Yasushi Yamada, радника і старшого виконавчого директора, такі високі показники за кордоном не були б можливими у виробників звичайної електроніки, що інвестують у широкий спектр бізнес напрямків.

Джерело: ASIA NIKKEI> / Переклад: ЛІКОНД

Отримайте інформаційну підтримку
офіційного дистриб'ютора Daikin в Україні

Знайдіть дилера Daikin в вашому регіоні, отримайте умови продажу, сервісу та обслуговування

Завантажте актуальні каталоги обладнання Daikin та Hoval