За обсягами продажу за 2022 фінансовий рік, що закінчується 31 березня 2023 р., Європейський підрозділ компанії Daikin в галузі опалення, вентиляції, кондиціювання повітря та охолодження (HVAC&R) посів друге місце після Північної та Південної Америки серед всіх регіональних підрозділів групи компаній в галузі HVAC&R. Компанія Daikin Europe, яка відповідає за бізнес у Європі, дуже важливому ринку для Daikin, а також на Близькому Сході та в Африці, провела грандіозне святкування свого 50-річчя у жовтні 2023 року в Бельгії, де розташована її штаб-квартира. Видання JARN було запрошено прийняти участь у спільному інтерв’ю для ЗМІ, яке було проведено в рамках заходу, з Noriyuki Inoue, головою правління та головою глобальної групи компаній, та Masatsugu Minaka, членом правління та старшим виконавчим директором, щоб почути про досягнення Daikin Europe за останні 50 років та стратегію на майбутнє, орієнтовану на бізнес в галузі опалення за допомогою теплових насосів.
Запитання: Вітаємо Daikin Europe з 50-річчям. Пане Inoue, розкажіть, будь ласка, про те, що найбільш запам’яталося вам за останні 50 років.
Noriyuki Inoue (I): За 50-річну історію Daikin Europe мені запам’яталися два найважливіші рішення. Першим було придбання німецького дистриб’ютора кондиціонерів повітря 1998 року. У тому ж році компанія Daikin розпочала придбання дистриб’юторів в інших європейських країнах, включаючи Італію, Іспанію та Великобританію. В результаті ми придбали всередині нашої групи місцевих дистриб’юторів, які знайомі зі звичаями та правилами відповідних регіонів та змогли максимально використати ці знання для реалізації стратегії продажів, які найкраще підходять для кожного із регіонів. Це стало сильною стороною Daikin.
Ще одним важливим рішенням, яке мені запам’яталося, був початок роботи заводу з виробництва побутових кондиціонерів повітря (RAC) в Чехії у 2003 році. Влітку Європу вразила історична спека, і потреба в кондиціонерах повітря раптово зросла. Щоб швидко реагувати на потреби цього ринку, компанія Daikin поспішно перетворила свій завод у Чехії, який спочатку планувався як виробнича база з виробництва кондиціонерів комерційного призначення (PAC), на завод з виробництва кондиціонерів повітря побутового призначення (RAC). Я вважаю, що ці два рішення заклали основу того, щоб компанія Daikin Europe стала лідером ринку, яким вона є сьогодні.
Сильна сторона Daikin як комплексного виробника систем опалення, вентиляції, кондиціювання повітря та охолодження (HVAC&R) полягає в її здатності керувати вертикально інтегрованим бізнесом, який використовує широкий спектр лінійок обладнання та має власну мережу продажів та обслуговування, виконуючи всі процеси всередині компанії, від розробки обладнання до виробництва, продажу та обслуговування. На базі цієї політики ми будуємо систему розробки, виробництва, продажу та сервісу, адаптовану до кожного регіону за допомогою системи місцевого виробництва та місцевого споживання.
Запитання: Як ви думаєте, чи будуть впроваджуватися ще суворіші екологічні норми в Європі?
Masatsugu Minaka (М): Ми повинні думати, що немає жодних сумнівів у тому, що F-гази регулюватимуться, і в майбутньому будуть введені суворі правила, які дозволять використовувати тільки природні холодоагенти, такі як CO2 та пропан (R290). Крім того, що стосується кондиціонерів повітря, важливо те, як ми знижуватимемо шум зовнішніх блоків, оскільки в кожній країні розробляються норми щодо показників шуму зовнішніх блоків.
У міру того, як у Європі відбувається перехід від опалення обладнанням спалювання до опалення за допомогою електричних теплових насосів, кількість електроенергії, що використовується, природним чином збільшуватиметься. Як контролювати та яким чином впоратись з цією тенденцією, стало дуже великою проблемою. Я думаю, що в найближчі три-п’ять років ці енергетичні правила стануть ще суворішими. Тому неефективні моделі природно будуть відсіяні. Крім того, що стосується енергетики, важливо не тільки розширити використання відновлюваних джерел енергії, але й подумати про те, як контролювати загальну потребу в електроенергії у поєднанні з пристроями, наприклад, через реагування на попит. Також зростає кількість випадків, коли національні та місцеві органи влади співпрацюють із компаніями для проведення демонстраційних експериментів. Компанія Daikin також бере активну участь у таких демонстраційних експериментах з реагування на попит в європейських країнах, таких як Великобританія та Португалія.
Запитання: Яку стратегію використовує компанія Daikin для впровадження систем опалення приміщень побутового призначення за допомогою теплових насосів в інших регіонах, окрім Європи, яка є екологічно розвиненим регіоном?
I&M: Європа, безумовно, є екологічно розвиненим регіоном і лідирує у світі завдяки своїм суворим екологічним нормам. Якщо подивитися на приклади минулих періодів, то передовий досвід Європи завжди поширювалися на інші регіони світу з відставанням у кілька років, наприклад, у США та Японії. Тому я думаю, що для дотримання таких екологічних норм рано чи пізно використання теплових насосів набуде поширення у всьому світі. Зважаючи на цю ситуацію, компанія Daikin прагне розробляти обладнання, яке сприяє захисту навколишнього середовища, таке як системи опалення з тепловим насосом, головним чином у Європі, та розповсюджувати його по всьому світу.
Запитання: Розкажіть, будь ласка, про ваші зусилля щодо впровадження теплових насосів в комерційному та промисловому обладнанні.
М: Коли йдеться про комерційне та промислове обладнання, нам також необхідно пам’ятати про скорочення викидів CO2,. Очікується, що в майбутньому попит на системи опалення з тепловим насосом для комерційного та промислового використання зростатиме. Ми отримали запити на системи опалення з тепловим насосом, які можуть знизити викиди CO2 у великих будівлях та заводах, що будуються. Тому Daikin приділяє особливу увагу розробці систем опалення з тепловим насосом не тільки для приміщень побутового призначення, але й для об’єктів комерційного та промислового призначення. Daikin розробляє систему опалення з тепловим насосом великої потужності, яка з’явиться на ринку в період з 2024 по 2025 рік.
Запитання: компанія Carrier, провідний американський виробник кондиціонерів повітря, минулого року придбала компанію Toshiba Carrier, щоб отримати її технологію теплових насосів, а цього року вона завершить придбання дочірньої компанії Viessmann, провідного німецького виробника котлів, щоб розширити мережу продажу систем опалення. Очікується, що в майбутньому конкуренція в галузі теплових насосів стане ще жорсткішою через такі процеси злиття та поглинання (M&A). Чи не могли б ви поділитися стратегією Daikin у боротьбі з такими конкурентами?
І: Звичайно, нам потрібні стратегії, щоб перемогти наших конкурентів, але, з іншого боку, нам також може знадобитися партнерство або співпраця з нашими конкурентами у таких галузях, як розробка обладнання, постачання запчастин та продаж. Компанія Carrier, про яку ви щойно згадали, а також Trane і Johnson Controls, є потужними виробниками кондиціонерів повітря у США, і у них є багато речей, яких немає у нашої компанії. Наприклад, ми можемо багато чого навчитися у них як працюють їхні мережі продажів та бізнес рішення. Хоча їх називають суперниками, і ми іноді конкуруємо з ними, та ми можемо співпрацювати з ними.
М: Крім Viessmann, у Німеччині є дуже сильні виробники опалювального обладнання спалювального типу, такі як Bosch, Stiebel Eltron та Vaillant. Різниця між ними та Daikin полягає в тому, що німецькі виробники, які в основному продавали котли, мають в якості своїх основних клієнтів компанії, що займаються інсталяцією та обслуговуванням систем змонтованих за допомогою водяних трубопроводів, у той час як основними клієнтами Daikin є інсталяційні та сервісні компанії, які мають справу з фреоновими системами кондиціювання повітря. У майбутньому, німецьким виробникам котлів доведеться купувати компанії, що займаються фреоновими системами кондиціювання повітря, а Daikin доведеться купувати компанії, що займаються інсталяцією та обслуговуванням традиційних систем опалення, що посилить конкуренцію за придбання таких інсталяційних та сервісних компаній Тому Daikin планує розглянути контрзаходи відповідно для кожної великої країни та працювати над залученням таких партнерів якнайшвидше.
Запитання: Очікується, що африканський ринок кондиціювання повітря, на якому також працює Daikin Europe, у майбутньому зростатиме. Яким чином компанія Daikin організовує свою роботу на цьому перспективному ринку?
I: Daikin здійснює підписку на високоенергозберігаючі інверторні побутові кондиціонери повітря (RAC) у Танзанії через дочірню компанію, засновану в партнерстві з венчурною компанією, пов’язаною з Токійським університетом. Завдяки цьому проекту люди, які не можуть дозволити собі придбати RAC-кондиціонер, тепер можуть використовувати високоенергозберігаючі інверторні RAC-кондиціонери, сплачуючи фіксовану плату.
Запитання: Нарешті, розкажіть, будь ласка, про майбутній розвиток бізнесу Daikin Europe.
І: В даний час, європейський бізнес Daikin в галузі систем опалення, вентиляції, кондиціювання повітря та охолодження значною мірою схильний до впливу важкої регіональної економічної ситуації. Наприклад, ринок опалення на базі теплових насосів, на якому Daikin концентрує свої зусилля, з початку цього року перебуває в стані стагнації через поширену тенденцію, пов’язану зі скороченням субсидій і різким падінням цін на природний газ. Однак ми вважаємо, що ця ситуація носить тимчасовий характер, і на ринку теплонасосного опалення, як і раніше, очікується значне зростання. Причина цього в тому, що рух за декарбонізацію в Європі зараз знаходиться в точці неповернення, а в Європі, де опалення спалюванням є основою, перехід на опалення за допомогою тепловими насосами вплине на досягнення вуглецевої нейтральності в 2050 році.
На цьому тлі, стрімко зростає кількість гравців, які виходять на європейський ринок теплонасосного опалення. Новачки змагаються за інвестиції, щоб зміцнити свої місцеві виробничі потужності та мережі збуту з метою розширення своїх ринкових часток. У цьому контексті Daikin також будує завод виключно для теплових насосів у місті Лодзь, Польща, роботу якого заплановано розпочати в жовтні наступного року. Крім того, в місті Гент, Бельгія будується нова штаб-квартира Науково-дослідницького центру країн EMEA (EDC – EMEA Development Center) будівництво якого планується завершити наступного року. Після завершення будівництва цей центр відіграватиме центральну роль у розробці технології опалення тепловими насосами, дозволяючи пропонувати диференційовані продукти, які відповідають потребам не лише Європи, але й інших регіонів світу. У той же час Daikin і далі зміцнюватиме системи продажу та обслуговування, а також розвиватиме свій бізнес опалення тепловими насосами в Європі.
Європа є одним із найбільш екологічно розвинених регіонів світу, і тут діють суворі екологічні норми, необхідні для створення декарбонізованого суспільства. Правильно також і те, що суворі екологічні норми призводять до технологічних інновацій. Компанія Daikin вважає, що серед іншого, вона може зробити свій внесок у зусилля щодо зниження впливу на навколишнє середовище завдяки сильним сторонам місцевого виробництва для місцевого споживання, вертикально інтегрованим підприємствам та технологіям опалення за допомогою теплових насосів.
Джерело: E-JARN
/
Переклад: ЛІКОНД