Daikin протистоїть пандемічній кризі завдяки очисникам повітря

Daikin протистоїть пандемічній кризі завдяки очисникам повітря

27.11.2020 / Новини Daikin

Відомий японський кліматичний гігант перевіряє можливості відскоку на тлі найскладніших часів після економічного спаду 2008 року.

OSAKA – Пандемія коронавірусу перервала шість років рекордного прибутку для Daikin Industries, одного із світових лідерів у виробництві систем кондиціювання повітря, але компанія намагається використати свої очисники повітря, що ліквідують віруси, для перетворення поточної кризи на плацдарм для відновлення.

Фабрика Daikin у В’єтнамі: компанія створила собі солідну репутацію відновлення зростання після криз. (Фото Atsushi Tomiyama)

Daikin прогнозує зменшення операційних прибутків групи на 44% до ¥150 млрд. ($1,39 млрд.) в поточному фінансовому році після 4% зниження роком раніше, що стане першим дворічним відрізком падіння прибутків з часів світової фінансової кризи 2009 року. Компанія наголошує на перегляді своїх планів щомісяця або кожні два місяці через невизначеність в найближчий час.

Підчас брифінгу щодо прибутків компанії, президент Masanori Togawa зазначив, що пріоритетом для компанії наразі є "подолання складної ситуації", але водночас чітко зазначив, що пандемія ніяким чином не зупинить Daikin від подальшого ринкового наступу.

"Ми вживатимемо активних захисних та ініціативних заходи для перевершення наших прогнозів", підкреслив Togawa.

У квітні поточного року Togawa представив шість модернізаційних  проектів для компанії: реформа закупівель, виробництва, складського менеджменту та логістики; вдосконалення маркетингу для підтримки цін і захоплення частки ринку; розробка нової продукції; скорочення фіксованих витрат; встановлення пріоритетів для основних інвестицій; і залучення капіталу.

"Нам не потрібні абстрактні дискусії", наголосив Masanori Togawa керівництву компанії. "Я хочу, щоб ви вжили конкретних заходів з відчуттям терміновості".

Проактивні заходи Daikin охоплюють, між іншим, зосередження уваги на очищувачах повітря, оснащених власною технологією для видалення бактерій та вірусів, оскільки Togawa бачить зростання глобального попиту на підвищену якість внутрішнього повітря та його циркуляцію. Поважна кількість запитів на цю продукцію надходить із Сінгапуру та інших ринків, водночас з поширенням коронавірусу.

Daikin нарощує також аутсорсінгове виробництво очищувачів повітря в Китаї і прагне реалізувати 550 000 систем до кінця 2020 фінансового року, що на 30% більше, ніж у попередньому році. До того ж, компанія розглядає можливість виготовлення очисників повітря на своєму заводі в Малайзії з метою збільшення конкурентних переваг своєї продукції.

Щодо найбільш популярних моделей кондиціонерів повітря, Daikin посилить маркетинг електронної комерції в Китаї та зосередиться на високопродуктивних системах, що вважаються антибактеріальними.

Інвестори Daikin цілковито схвалюють напрямок, яким наразі рухається компанія.

"Daikin розробив проекти розвитку і зростання, і неухильно реалізує їх", наполягає Taku Ouchi з SMBC Nikko Securities. "Це говорить про те, що конкурентоспроможність компанії зростатиме ще більше у світі після пандемії коронавірусу".

Окрім того, Daikin склав вражаючий послужний список відновлення прибутків після криз. У 1993 фінансовому році компанія зафіксувала свій перший дефіцит бюджетних засобів за 17 років через крах японської економічної бульбашки, а також зрілий внутрішній ринок.

Компанія кардинально змінила ситуацію, покращивши продуктивність кліматичних систем для вітчизняного ринку, а також випустила перший у світі побутовий кондиціонер з регулюванням вологості, що не потребує водопостачання.

За попередній фінансовий рік продажі продукції Daikin в 2,5 рази перевищили обсяги у 2009 фінансовому році завдяки цілій низці придбань. За цей проміжок часу операційний прибуток Групи збільшився в шість разів!

"Існуюча команда керівників подолала попередню кризу", зазначив Kentaro Maekawa з Nomura Securities.

Прибутковий мікс різко змінилася внаслідок світової економічної кризи. Наприклад, продажі систем кондиціювання повітря на азіатського ринку зросли приблизно до ¥295 млрд. у 2019 фінансовому році, що на 260% більше, ніж декадою раніше.

Негативний вплив економічної кризи був мінімальним в Індії та інших країнах Азії, що розвиваються. Маючи достатній запас для розвитку на цих ринках, Daikin відчутно наростив виробничі потужності, що призвело в свою чергу до значного зростання.

Закордонні ринки склали 79% продажів у сегменті кондиціювання повітря минулого фінансового року, що на 15 пунктів більше у порівнянні з початком десятиліття, тоді як загальна динаміка допомогла компанії збільшити консолідований прибуток.

На відміну від світової економічної кризи, де ефект здебільшого обмежувався розвиненими країнами, жодний ринок не застрахований від наслідків пандемії коронавірусу. Світова економіка готується до тривалого спаду і Daikin знову буде змушений визначити сегменти, що обіцяють зростання.

Інший привід для занепокоєння – американський виробник повітряних фільтрів Flanders Holding, придбаний у 2016 році. Хоча Flanders є основним бізнесом, низька ефективність виробництва та затримки поставок спричинили хронічні втрати. Підприємство Flanders несе відповідальність за ¥23,5 млрд. репутаційних та інших збитків за 2019 фінансовий рік, що здається безпрецедентним в історії Daikin.

"Daikin наразі активно автоматизує виробництво повітряних фільтрів Flanders, але, оскільки компанія є виробником обладнання, відсутність експертизи щодо фільтруючого матеріалу дещо ускладнює відновлення", заявив керівник Daikin.

Daikin не лише спостерігає за коронавірусною кризою, яку голова правління Noriyuki Inoue характеризує як "непередбачену з точки зору минулого досвіду". Компанії також доводиться мати справу з американським дочірнім підприємством, що є збитковим. Справжня сила Daikin балансувати ризиковані рішення і самозбереження стикається з серйозним випробуванням.

Джерело: ASIA NIKKEI> / Переклад: ЛІКОНД

Отримайте інформаційну підтримку
офіційного дистриб'ютора Daikin в Україні

Знайдіть дилера Daikin в вашому регіоні, отримайте умови продажу, сервісу та обслуговування

Завантажте актуальні каталоги обладнання Daikin та Hoval