Провідний світовий кондиціонерний виробник вбачає в Індії величезний експортний потенціал і невикористаний внутрішній попит на системи кондиціювання повітря.
Складальна лінія систем кондиціювання повітря Daikin на заводі компанії в індійському штаті Rajasthan. У 2025 році японський кліматичний гігант має намір експортувати вироблені в Індії кондиціонери на 100 різноманітних ринків, порівняно з 30 у 2021 році. © Prashanth Vishwanathan/Bloomberg
Авторитетний японський кліматичний важковаговик Daikin Industries прагне перетворити Індію на потужний експортно-виробничий хаб, оскільки найбільший глобальний кондиціонерний виробник має на меті потрійне збільшення обсягів експортної продукції Made in India до 2025 року.
В інтерв’ю Financial Times виконавчий директор Masanori Togawa зазначив, що європейські зусилля зменшити залежність від російської енергетики та жорсткіші екологічні норми забезпечили Групі компаній Daikin можливість значно розширити продажі своєї енергозберігаючої опалювальної продукції, як то теплові насоси, та підштовхнули світового кліматичного лідера до виробництва їх в Індії.
“Ми активно нарощуємо виробництво теплових насосів, але навіть якщо Європа запровадить жорсткіші правила для виконання їх у повному обсязі до 2030 року, ми все одно не зможемо задовольнити попит в достатній мірі нашим виробництвом у регіоні”, наголосив Togawa в штаб-квартирі компанії в Osaka.
“В майбутньому Індія перетвориться на такий же гігантський ринок, як Китай, оскільки середній клас і прошарок заможних людей швидко зростають. Окрім зосередження виробництва продукції – систем кондиціювання повітря для масового ринку – в Індії, ми також розглянемо можливість виробництва в країні теплових насосів для експорту за кордон”, підкреслив Togawa.
Компанія має одну з найбільших ринкових часток на європейському ринку теплових насосів і вже запланувала вчетверо збільшити свої виробничі потужності в Європі до 2025 року. Для досягнення цієї мети, Daikin запустить окремий завод у Польщі та збільшить виробництво на існуючих потужностях у Німеччині, Бельгії та Чехії.
В Індії Daikin будує нове виробництво, що розпочне свою роботу в серпні і ключовим компонентом якого стануть побутові кондиціонери та компресори. Тобто провідний світовий кліматичний продуцент подвоює свої зусилля на ринку, де лише 5% будинків оснащені кондиціонерами повітря. У 2025 році компанія також планує експортувати кондиціонерну продукцію Made in India на 100 ринків, порівняно з 30 у 2021 році.
Дотримуючись агресивної стратегії придбання, Daikin швидко вийшов за межі свого внутрішнього ринку, що наразі скорочується, і став провідним у світі виробником обладнання для кондиціювання повітря за обсягом продажів. У 2006 році компанія придбала малайзійського конкурента OYL за ¥232 млрд. або $1,7 млрд. і продовжила розширення в Сполучених Штатах завдяки придбанню місцевого виробника Goodman Global у 2012 році за $3,7 млрд.
У зв’язку із зростанням світових цін на енергоносії, що збільшило продажі енергоефективних кондиціонерів Daikin у Європі, США та Азії, компанія прогнозує рекордний операційний прибуток другий рік поспіль, що має зрости на 18% до ¥372 млрд. протягом фінансового року до березня.
Незважаючи на це, Група компаній Daikin також постраждала від дефіциту мікросхем, і їй довелося пристосовуватися до перебоїв у ланцюзі постачань після карантину в Китаї через COVID-19. У березні 2021 року Daikin розпочав виробництво обладнання для фільтрації повітря на заводі в Японії, яке раніше виготовлялося лише в Китаї.
Компанія почала розробляти свої власні індивідуальні напівпровідники, намагаючись зменшити свою залежність від багатоцільових, які стає все важче отримати.
“Бути залежним від однієї компанії чи одного регіону для закупівлі компонентів і виробництва продукції є надзвичайно недоцільним, особливо у випадку виникнення там проблем. Підчас пандемії ми створили резервну систему для закупівлі та розробки альтернативної продукції”, резюмує Masanori Togawa.
Джерело: Financial Times
/
Переклад: ЛІКОНД