TOKYO – Славетний японський кондиціонерний виробник Daikin Industries – у відповідності до власної стратегії вперше вийти на автомобільний ринок – розробив холодильний агент для електричних автомобілів, що, як дізналося віидання Nikkei, може збільшити довжину пробігу до 50%. Компанія планує комерціалізувати нову розробку до 2025 року.
Daikin має наміри вийти на автомобільний ринок з новим холодильним агентом в очікуванні змін у ланцюзі постачання продукції через перехід до електромобілів. (Фото AP та Reuters)
Кондиціонерні системи використовують тепло, що утворюється підчас стисненні холодильного агенту для нагрівання та охолодження повітря всередині салону автомобіля. Новий холодоагент розробки Daikin має температуру кипіння близько до -40°С, що на 10-15°С нижче ніж у традиційної робочої рідини. Це знижує потужність, необхідну для стиснення.
Компанія Daikin вважає, що електромобіль, працюючий в міському районі Японії з пробігом 200 км на повній зарядці, може проїхати додаткові 100 км з кондиціонером на базі нового холодоагенту.
Наразі найпоширенішим на ринку холодоагентом для використання в електромобільних кондиціонерах є продукт, розроблений спільно американськими хімічними гігантами Honeywell та Chemours, що коштує близько ¥30000 або $270 на кожне авто.
Daikin заявляє, що враховуватиме ціну нового холодоагенту, зважаючи на ринкові ціни. Збільшення ємності акумулятора, достатньої для додаткового пробігу на 100 км, коштувало сотень тисяч ієн або тисяч доларів, тому автовиробники можуть вважати новий холодоагент привабливим навіть за подвоєної ціни.
Компанія вже завершила розробку нового продукту, і американська промислова група SAE International перевірить його ефективність та безпеку в умовах експлуатації.
Daikin – найбільший у світі виробник кондиціонерів за показником продажу та провідний розробник холодоагентів, але наразі компанія не представлена на автомобільному ринку. Daikin прийняв рішення вийти на новий ринок із своєю новою технологією, передбачаючи кардинальні зміни в ланцюгу постачання продукції із переходом на електромобілі.
За прогнозами Американо-Бритійського постачальника ринкової інформації IHS Markit із штаб-квартирою в Лондоні, глобальне виробництво електромобілів до 2025 року зросте до 11,84 млн. одиниць, що в 5,3 рази перевищує показник 2020 року.
Для розширення робочого діапазону електромобілів, Toyota Motor і Panasonic розробляють твердофазовий акумулятор з більшою ємністю, ніж існуючі зараз літій-іонні батареї. Daikin поспішає комерціалізувати свій новий холодоагент як ще один крок до поліпшення характеристик електромобіля.
Джерело: ASIA NIKKEI
/
Переклад: ЛІКОНД