Прибуткові прогнози на 2022 фінансовий рік зменшено до 2% зростання стосовно матеріальних витрат та відсоткових ставок.
На тлі глобального економічного спаду стабільно високі ціни на сировину знижують прибутковість.
ТОКІО – Прогнозоване зростання прибутку японських компаній уповільнюється, прогнозований чистий прибуток зросте на 2% за попередній 2022 фінансовий рік, що закінчується 31 березня, порівняно з 5%, прогнозованими в грудні.
На тлі глобальної економічної кризи попит на смартфони та персональні комп’ютери падає в усьому світі, тоді як високі ціни на сировину знижують прибутковість. Зниження показників у виробничому секторі сприяло уповільненню прогнозованого зростання прибутків.
Видання Nikkei підготувало прогнози прибутків за 2022 фінансовий рік, що закінчується 31 березня, приблизно для 1100 компаній, які котируються на основному ринку Токійської Фондової Біржі. Підрахунок включав компанії, що оголосили результати прибутків станом на минулий тиждень.
Очікується, що сукупний чистий прибуток зросте на 2% до приблизно ¥38,83 трлн. або $290 млрд. На початку фінансового року прогнозувалося, що чистий прибуток за весь рік зросте на 1%. Прогнозований ріст зростав разом із звітом про прибутки кожного кварталу.
Але у виробничому секторі 30% компаній погіршили прогнози своїх прибутків, що є найвищим рівнем з 2011 фінансового року після сильного землетрусу та цунамі на північному сході Японії.
Прогнозується, що сукупний прибуток у виробництві впаде на 7%, перше падіння за три роки. Очікується також, що з 36 галузей, представлених на основному ринку, 19 спостерігатимуть зниження прибутку або чисті збитки, і 12 із них – у виробничому секторі.
Електроніка, хімічна промисловість, автомобільна промисловість і запчастини мають рекордне зниження прибутку на 2%, 10% і 7% відповідно. Особливо сильно постраждали компанії, що працюють у Китаї, де політика нульової толерантності до пандемії COVID-19 призвела до зриву бізнес ланцюжків, а також у Європі та США, де попит падає через інфляцію та підвищення відсоткових ставок.
Виробнику електронних компонентів Murata Manufacturing довелося скорегувати запаси запчастин через зниження попиту на смартфони в Китаї та інших країнах. За словами голови правління Tsuneo Murata, продуктивність заводів, яка раніше становила 85-90%, впаде до 80% у кварталі з січня по березень, а прибуток скоротиться на 28%.
Panasonic Holdings очікує зниження прибутку на 18% на тлі слабких продажів електронних компонентів через скорочення інвестицій у центри обробки даних.
Виробник автомобільних компонентів Denso спостерігав зниження операційного прибутку на ¥10 млрд. через високі витрати на сировину та логістику. Очікується, що зростання прибутку компанії в поточному фінансовому році знизиться з 43% до 22%.
Відновлення ієни після різкого знецінення також вплинуло на прибуток. Nintendo переглянула очікуваний обмінний курс на кінець поточного фінансового року з ¥135 до ¥125 за долар, зменшивши прибуток через курс валюти.
Тим часом, прогнозується, що невиробничий сектор збільшить прибуток на 12%, відзначаючи зростання третій рік поспіль. На додаток до того, що торгові компанії підтягнуть сектор, збільшивши прибуток на 15% через високі ціни на ресурси, галузі, які відставали підчас пандемії, такі як залізниця, автобуси та авіаперевезення, перетворяться на плюс.
Однак цього недостатньо для компенсації провисання у виробництві. “Якщо відновлення китайської економіки затягнеться, є ймовірність того, що корпоративні прибутки впадуть у наступному фінансовому році, що закінчується в березні 2024 року”, наголошує Shingo Ide з Дослідницького Інституту NLI.
Завдання на майбутнє полягатиме в тому, чи зможуть компанії ефективно використовувати наявні грошові засоби. На кінець грудня 2013 року компанії, зареєстровані на біржі, крім фінансових установ, мали близько ¥68 трлн. наявних грошових засобів, але ця цифра зросла завдяки заходам стимулювання, вжитим підчас пандемії COVID-19 та пом’якшенню монетарної політики. На кінець грудня 2022 року цей показник становив близько ¥100 трлн.
Але існує багато можливостей для угод з придбання та капіталовкладень. У грудні минулого року, наприклад, авторитетний провідний глобальний виробник Daikin Industries, що базується в японській Осаці, придбав американську компанію з розробки систем дистанційного керування для кондиціонерів повітря приблизно за ¥13 млрд.
“Багато наших клієнтів очікують відновлення ринку у другій половині поточного року. Ми зміцнюватимемо нові інвестиції на 2024 рік і далі на основі наших довготермінових контрактів, як планувалося раніше”, зазначив виконавчий директор компанії Shin-Etsu Chemical, найбільшого в країні гравця хімічного ринку.
“Збільшення капіталовкладень в Японії призведе до створення майбутнього попиту”, підкреслив Fumio Matsumoto з Okasan Securities. Питання в тому, чи зможуть компанії відтворити стратегії зростання навіть у розпал економічного спаду.
Підсумковий лист Nikkei виключає дочірні компанії з категорії материнська-дочірня. Для підприємств, що не надали прогнози прибутків, використовувалося середнє значення прогнозів аналітиків на основі фінансових показників QUICK Consensus інформаційного агрегатора QUICK.
Джерело: ASIA NIKKEI>
/
Переклад: ЛІКОНД