OSAKA – Незважаючи на рекордний чистий прибуток другий рік поспіль, відомий глобальний кліматичний виробник Daikin Industries обмірковує можливі заходи для компенсації власних витрат, і, попри високі обсяги продажів, компанія активно працює над підвищенням прибуткової маржі.
Daikin Industries очікує на операційний прибуток у розмірі ¥363 млрд. або $2,8 млрд. при чистих продажах на рівні ¥3,76 трлн. за 2022 фінансовий рік (до 31 березня цього року), що достатньо для досягнення своїх середньотермінових цілей для обох показників на рік раніше.
На зустрічі в середині грудня, керівники компанії, включно з президентом Masanori Togawa, поділилися дорожньою картою, висловлюючи при цьому тверді наміри підвищити прибутковість.
“Ми обов’язково знайдемо шляхи для підтримки прибуткової маржі”, наголошує один з керівників авторитетного японського виробника.
Показники операційної рентабельності Daikin в допандемічні роки складали 10% і 11%.
Рушійною силою рекордних прибутків є рішення Daikin щодо оптимізації цін – лише в Сполучених Штатах дев’ять разів протягом двох років. Компанія також підвищила ціни на інших ринках у відповідь на зростання витрат на сировину та транспортні послуги.
Поточного фінансового року Daikin дещо скоригував свої ціни на продукцію і планує повторення цих кроків в наступному 2023 фінансовому році, але “не в такому обсязі, як компанія змушена була це зробити зараз”, підкреслює Koichi Takahashi, старший виконавчий директор Daikin.
Після певної стабілізації зростання вартості сировини на глобальному ринку, підвищення цін стає дедалі важчим з точки зору реалізації продукції, але Daikin твердо налаштований в черговий раз довести свою здатність до збільшення продажів своїх енергоефективних систем кондиціювання повітря.
“Виклики для бізнесу очевидні і вимагають відповіді на інфляцію”, зазначає аналітик Tsubasa Sasaki з Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities. Обладнання для кондиціювання повітря дорожчає через підвищення цін на сировину, оскільки воно використовує величезну кількість металів.
“Наразі компанія активно розглядає питання ринкової гармонізації підвищення цін на власну продукцію, а також зниження загальних витрат”, наголошує Tsubasa Sasaki.
Виробниче підприємство Daikin в японській префектурі Shiga. Компанія підвищує свою стійкість до можливих перебоїв у ланцюзі постачання продукції.
Ринковими лідерами з точки зору прибутку вважаються американські та китайські кліматичні виробники. Trane Technologies, материнська компанія Thermo King, із штаб-квартирою в Ірландії має операційну маржу близько 15%.
Китайські виробничі підрозділи Daikin мають особливо високу маржу близько 25%, що впливає на підвищення загальних показників компанії. Зважаючи на швидке зростання продажів у США, Європі та Індії, Daikin також ставить собі за мету покращення власної прибутковості за межами Китаю.
Станом на кінець вересня 2022 року, складські запаси Daikin дещо зросли за останні три роки, що також впливає на показники компанії.
Daikin свідомо створив необхідні запаси – у відповідь на недавній дефіцит напівпровідників з метою відповідної складської наявності всіх компонентів, потрібних для виготовлення та продажу кліматичної продукції. За словами Sasaki, для покращення власної ефективності компанія планує значно скоротити запаси до кінця березня 2024 року.
Основна мета світового кліматичного лідера полягає в отриманні якомога більшого прибутку для фінансування агресивних інвестицій. До 2024 року Daikin має завершити будівництво заводів на п’яти різних локаціях, зокрема в Мексиці, Індії та Польщі. Компанія планує також ¥210 млрд. капітальних інвестицій на 2022 фінансовий рік, що на 48% більше, ніж у середньому за останні три фінансові роки, і навіть більше в найближчі роки.
“У мене немає занепокоєння щодо середньо- та довготермінових інвестицій нашої компанії”, підсумовує Tsubasa Sasaki.
Джерело: ASIA NIKKEI
/
Переклад: ЛІКОНД