Daikin запускає кондиціювання повітря з добовою платнею в Африці, Tesla обмірковує вихід на побутовий кліматичний ринок

Daikin запускає кондиціювання повітря з добовою платнею в Африці, Tesla обмірковує вихід на побутовий кліматичний ринок

30.08.2021 / Опубліковано в Новини Daikin

Смартфоновий застосунок забезпечує кондиціювання повітря за $1,40 за добу.

OSAKA – Японський кліматичний виробник Daikin запустив послугу передплати за кондиціювання повітря в Африці, що дозволяє користувачам вмикати кондиціонер – лише у дні, коли їм потрібно – через застосунок на смартфоні.

Персонал Daikin готується до поставки кондиціонерів до Танзанії. (Фото: Daikin)

Без будь-якої потреби у придбанні кондиціонеру, користувачі платять лише початкову суму за інсталяцію - близько $77 та приблизно $1,40 за щоденне використання прохолодного повітря. Першою африканською країною, що отримала цю нову послугу, стала Танзанія.

Новий підхід уособлює зміну бізнес-моделі Daikin, що до цього часу була зосереджена переважно на виробництві та продажу кондиціонерів, а також являє собою поштовх до цифрових послуг – області, яку японський кліматичний гігант вважає абсолютно необхідною підчас підготовки компанії до виходу на ринок технологічного концерну Tesla.

"Ми хотіли спробувати нову операційну модель", зазначив Taro Mitani, керівник відділу співпраці Daikin зі стартапами. У той час як попит Африки на кондиціонери становить лише 3% світового населення, і лише 1% домогосподарств обладнано кондиціонерами, Daikin бачить величезний потенціал зростання.

Як перший крок планується встановити 50000 систем, переважно у салонах краси та рестораціях.

Elon Musk, генеральний менеджер Tesla та власник SpaceX, висловив зацікавленість у виході на ринок безшумного та ефективного побутового опалення, вентиляції та кондиціювання повітря. © Reuters

Китайська компанія Midea Group та південнокорейська LG Electronics є лідерами на ринку Африки. Але хоча вони пропонують кондиціонери за доступними цінами, послуги технічного обслуговування зовсім не поширені на континенті.

Daikin виявив, що близько семи з 10 кондиціонерів в Африці були зламані і покинуті. Модель підписки, згідно з якою Daikin продовжує володіти системами, запропонує кращу альтернативу, вважає японська компанія.

Daikin об'єднався з токійським стартапом Wassha для збору платні. Wassha пропонує в оренду світлодіодні ліхтарі людям у східноафриканських громадах без підключення до електромережі і вже створила там систему цифрових платежів.

Проект Африка народився в результаті дискусії між головою Daikin Noriyuki Inoue та Satoshi Akita, генеральним директором Wassha. Дізнавшись про зусилля Akita в Африці, Inoue відчув, що Daikin не повинен дотримуватися лише концепції виробництва та продажу. "Ми маємо постійно відриватися від успіхів минулого досвіду", підкреслив Inoue своїм співробітникам.

Технічний спеціаліст перевіряє кондиціонер повітря Daikin у Танзанії. Згідно з дослідженням Daikin, сім з десяти кондиціонерів в Африці були зламані та покинуті. (Фото: Daikin)

Однією з причин відчуття терміновості для Noriyuki Inoue є наявність порушників спокою на горизонті. Elon Musk, засновник компанії Tesla, що реалізує різні проекти, починаючи від космічних подорожей і закінчуючи будівництвом тунелів, поставив наразі під приціл побутове кондиціювання повітря.

"Це мій пріоритетний проект, який я би дуже хотів реалізувати", наголосив Musk інвесторам у вересні минулого року, заявивши, що робота над ним може початися вже у 2021 році.

"Ви дійсно можете зробити кращу побутову систему опалення, вентиляції та кондиціювання повітря, що дійсно буде тихою та надефективною", зазначив підприємець.

"Ви дійсно можете зробити кращу побутову систему опалення, вентиляції та кондиціювання повітря, що дійсно буде тихою та надефективною".

За ринковою інформацією, Tesla досліджує синергію між своїми численними підприємствами, що б поєднували кондиціювання повітря з електромобілями, акумуляторними батареями та сонячними панелями. Такі пропозиції були б послугами, яких у існуючих гравців, таких як Daikin, поки що немає, і вони могли б змінити галузевий ландшафт.

Президент Daikin Masanori Togawa підсумовує: "Ключова відмінність між переможцями та переможеними буде в тому, хто може змінити свій бізнес за допомогою цифрових технологій".

Джерело: ASIA NIKKEI / Переклад: ЛІКОНД

Отримайте інформаційну підримку дістріб`ютора

Знайдіть дилера в вашому регіоні, отримайте умови продажу, сервісу та обслуговування

Завантажте актуальні каталоги обладнання Daikin та Hoval