OSAKA – Чистий прибуток японського кліматичного гіганту Daikin Industries у перші три місяці поточного року станом на 30 червня збільшився на 4% у порівнянні з минулим роком до позначки ¥50.9 млрд. ($461 млн.), що є четвертим поспіль рекордним квартальним показником, тоді як агресивна закордонна експансія – придбання нових підприємств та розбудова потужної мережі реалізації продукції – продовжує приносити щедрий врожай.
Згідно результатів, оприлюднених у вівторок, обсяги продажу провідного світового кондиціонерного виробника збільшились на 10% та сягнули ¥586.6 млрд., в той час як операційні прибутки зросли на 5% до позначки ¥74.4 млрд. Маржові показники компанії виявили незначне зменшення, викликане підвищеними цінами на сировинні матеріали, як наприклад мідь.
На іноземних ринках, що складають наразі 80% від загального продажу, кондиціонерний сегмент відпрацював дуже добре. У найбільш важливих регіонах – в Китаї та на обох Американських континентах – показники продажу обладнання Daikin компанії збільшились на 15%.
Компанія розширила дилерську мережу у густонаселених регіонах північно-східних Сполучених Штатів, а також значно активізувала маркетинг своєї продукції на будівельному ринку, інтенсифікувавши таким чином продаж кліматичних систем для об’єктів комерційного призначення та житлових комплексів. У Китаї, Daikin використовує власні дослідницькі потужності у будівельному сегменті з метою забезпечення високовартісної житлової нерухомості ширшим вибором кліматичних рішень.
Внесок іноземних ринків до валового обсягу продажу Daikin помітно зростає, тоді як компанія активно посилює свою закордонну присутність. Доля Японії у продажу кондиціонерів впала з 36% до менш ніж 20% протягом останніх п’яти років, навіть з урахуванням того факту, що поточні показники реалізації продукції залишилися приблизно на попередньому рівні.
Водночас, Американські континенти складають близько 30%, що є суттєвим стрибком з лише 9% п’ять років тому, переважно завдяки придбанню у 2012 році відомого Американського виробника Goodman Global Group. Доля Китаю дорівнює наразі приблизно 20%. Решта Азійського регіону, де Daikin протягом багатьох років розбудовує нові виробничі потужності, становить 13%.
Зазначені зміни створили такий тип структури прибутку, що не спирається занадто активно на якийсь один регіон. В останньому кварталі попит на кондиціонери побутового призначення у Таїланді та Індонезії просів через несприятливу погоду, однак подальші зусилля з розбудови мережі продажу кліматичних систем на цих ринках виправдали себе через зростання комерційного сегменту, що забезпечує сталий прибутковий потік навіть після інсталяції кондиціонерів, оскільки замовники в будь-якому разі сплачують періодичні інспекції та сервісне обслуговування.
Продаж у кондиціонерному сегменті на ринку Індії зріс на 25% завдяки знов таки розширенню дилерської мережі, а також популярності бюджетних кліматичних побутових систем тільки з функцією охолодження. Регіон Азії та Океанії також продемонстрував 3% зростання за винятком Японії та Китаю.
Компанія Daikin підтверджує свій прогноз на фінансовий 2018 рік, що закінчується березнем наступного року, згідно з яким показники продажу мають збільшитись на 7% до позначки ¥2.19 трлн. та чистий прибуток – на 4% до ¥160 млрд.
Джерело: Asia Nikkei
/
Переклад: ЛІКОНД