Daikin обережний щодо ініціативи Tesla

Daikin обережний щодо ініціативи Tesla

20.11.2020 / Опубліковано в Новини індустрії

OSAKA – Elon Musk, засновник технологічного концерну Tesla, надзвичайно активного і впливового гравця в різних сегментах економіки – від космічних подорожей до будівництва тунелів, приділяє наразі пріоритетну увагу побутовим кондиціонерам повітря, турбуючи тим самим провідних глобальних кліматичних виробників, таких як Daikin Industries, що вірогідно сприйматимуть ініціативу Tesla як порушення своєї гегемонії в кліматичній галузі.

"Це мій улюблений проект, початок якого я хотів би бачити, за можливістю, наступного року", зауважив Musk інвесторам Tesla на конгресі групи наприкінці вересня поточного року.

Tesla націлена на новий ринок: енергоефективні кондиціонери повітря. © Reuters

"Ви дійсно могли б створити набагато кращу побутову систему опалення, вентиляції та кондиціювання повітря, що була б наддосконалою, надефективною і насправді безшумною", підкреслив підприємець.

Що це означатиме для інших кондиціонерних виробників, покаже час, але останні зусилля Tesla викликають "суттєве занепокоєння", заявив один з керівників Daikin.

Водночас, інший керівник кондиціонерного гіганту Daikin розцінив кроки компанії Tesla скоріше як чудову можливість для бізнесу. "Нам потрібно сприймати цю ініціативу як черговий шанс і детально проаналізувати потенціал співпраці з Tesla", підкреслює джерело.

Схожі партнерські зв'язки – не рідкість в кліматичній галузі. Наприклад, японський важковаговик Daikin співпрацює наразі з китайським продуцентом Gree Electric Appliance з Zhuhai, найбільшим в світі виробником побутових кондиціонерів за обсягом.
На відміну від Tesla, компанія Daikin не виробляє сонячні панелі та акумуляторні батареї.

Хоча активність Tesla може здаватися несподіваною, вона тісно пов'язана з технологією, розробленою для основного автомобільного бізнесу компанії. Спортивний автомобіль Model Y, випущений цього року інноваційним виробником електрокарів, оснащений тепловим насосом для регулювання температури, що підвищує ефективність, а також збільшує робочий діапазон автомобіля за умов більш низьких температур порівняно з традиційними системами опалення.

Сам Musk, підчас заходу для інвесторів, назвав цю розробку "досить вражаючою". "Він крихітний, ефективний ... і має тривати 15 років", а також повинен працювати в умовах "від найхолоднішої зими до найспекотнішого літа", зазначив він.

За останні кілька років концерн Tesla значно підсилила свій енергетичний бізнес, представивши ринку побутовий акумулятор Powerwall у 2015 році та придбавши інсталятора сонячних панелей SolarCity із штаб-квартирою в Сполучених Штатах роком пізніше. Поєднання цих технологій з ефективними системами кондиціювання повітря може забезпечити значну економію енергії для домашніх господарств.
На системи опалення та кондиціювання повітря припадає близько 30% - 40% енергії, що споживає пересічне домогосподарство.

"Tesla орієнтується на ринки, де споживачі купують і продають надлишки електроенергії, виробленої завдяки енергетичному менеджменту", наполягає Sanshiro Fukao, експерт  автомобільної промисловості з науково-дослідницького інституту Itochu. "Компанія не сприймає кондиціонери повітря як звичайне обладнання".

Вторгнення Tesla на електромобільний ринок розпочалося з партнерської угоди з британським виробником автомобілів Lotus. Компанія об'єдналася також з Panasonic для виготовлення літієво-іонних акумуляторів, тоді як в галузі кондиціонерів повітря компанія "використовуватиме партнерські відносини з метою пріоритизації швидкості", наголошує Hitoshi Kaise, партнер у підприємстві Roland Berger з Tokyo.

Автомобільні та побутові кондиціонери повітря розроблені по-різному і використовують різні охолоджуючі рідини. Автовиробник може використати досвід партнерів для потужного ринкового стрибка, а також отримати доступ до важливих каналів реалізації продукції.

Технологічно-інноваційний лідер Tesla прагне розпочати власне виробництво акумуляторів для електромобілів, використовуючи придбане зовнішнє ноу-хау. Майбутні партнери, імовірно, зіткнуться з проблемою створення синергії з Tesla, зберігаючи при цьому щільний контроль над власними технологіями та ноу-хау.

Джерело: ASIA NIKKEI / Переклад: ЛІКОНД

Отримайте інформаційну підримку дістріб`ютора

Знайдіть дилера в вашому регіоні, отримайте умови продажу, сервісу та обслуговування

Завантажте актуальні каталоги обладнання Daikin та Hoval

Daikin Flash Streamer деактивує більш ніж 99,9% нового коронавірусу (SARS-CoV-2)

Докладніше