Індія будує глобальний кліматичний хаб на державні субсидії, залучаючи Daikin та інших

Індія будує глобальний кліматичний хаб на державні субсидії, залучаючи Daikin та інших

New Delhi орієнтується на експорт через розширення місцевої виробничої бази.

OSAKA/TOKYO – Індія затверджує себе як глобальний центр з виробництва кондиціонерів повітря, багато в чому завдячуючи державним стимулюючим програмам, що сприяли розширенню таких компаній, як Daikin Industries  провідного ринкового кліматичного гравця в країнах Південної Азії.

Робітник збирає кондиціонер на заводі Daikin в індійському штаті Rajasthan. © Фото Reuters

New Delhi бажає, щоб Daikin та його конкуренти не тільки задовольняли потреби індійського ринку, але й використовували країну як експортну базу. Різноманітний клімат Індії робить її ідеальним випробувальним майданчиком для технологій з метою задоволення широких споживацьких потреб країн Азії та Африки, що розвиваються, що має сприяти попиту на кондиціонери повітря в найближчі роки.

“Ми плануємо відкрити наш новий завод до 2023 року та збільшити місцеві закупівлі майже до 100%”, наголошує Yoshihiro Mineno, старший виконавчий директор японської компанії та керівник її глобального операційного підрозділу.

Daikin інвестує близько ¥15 млрд. або $136 млн. у виробниче підприємство в штаті Andhra Pradesh, вже третє в Індії, що має збільшити річну виробничу потужність приблизно вдвічі, майже до 3 млн. кондиціонерів. Завод буде виробляти не тільки готові кліматичні системи, але й компресори – основні компоненти, для використання в тому числі і на інших індійських заводах Daikin.

Авторитетний японський виробник розширить випробувальні потужності у своєму науково-дослідницькому центрі в Rajasthan з метою прискорення розробки продукції у відповідності до місцевих специфікацій. Компанія також відкриває офіс у місті Hyderabad для залучення експертів з цифрових технологій.

Місцеві конкуренти також не сидять склавши руки. Voltas, компанія-член Tata Group, що особливо потужна в сегменті бюджетних кондиціонерів, розглядає можливість будівництва ще одного заводу на півдні Індії. Виробник Blue Star оголосив у березні про плани розширення на суму ₹2,5 млрд. або $33,6 млн., тоді як PG Electroplast планує розпочати виробництво протягом року на новому заводі в Maharashtra вартістю понад ₹700 млн. 

Зазначені ініціативи відбуваються на тлі глобальної урядової стратегії, що прагне суттєво посприяти розвитку галузі кондиціювання повітря в країні з метою збільшення виробництва у вісім разів в період з 2019 до 2029 року до позначки 40 млн. систем.

В квітні поточного року Індія схвалила програму субсидій в розмірі приблизно $850 млн. для виготовлення побутової техніки, включаючи кондиціонери повітря, для збільшення внутрішнього виробництва та експорту, а також стимулювання виробництва комплектуючих. Компанії, що відповідають вимогам, можуть отримувати заохочувальні стимули на суму від 4% до 6% від їхніх показників зростання продажів протягом п’яти років.

Індія також запровадила торгівельні бар’єри для захисту вітчизняної промисловості, підвищивши тариф на компресори з 7,5% до 15% і впровадивши заборону минулого року на імпорт готових кондиціонерів із холодильними агентами.

Глобальний кліматичний лідер Daikin Industries розглядає Індію в якості великого виробничого хабу. Фото: Daikin.

Вищезгадана політика стимулювала в значній мірі розширення компанії Daikin в Індії, включаючи рішення про виробництво компресорів на заводі в штаті Andhra Pradesh. Провідний світовий кондиціонерний гравець отримав суттєву вигоду від земельної ділянки, яку індійський уряд надав фактично безкоштовно для побудови виробництва в Rajasthan.

Хоча і держава, і приватний сектор зосереджені на розширенні виробництва, кінцевою метою є перетворення Індії на експортний центр для ринків, як то Близький Схід та Африка. За даними Міжнародної Енергетичної Агенції IEA, протягом наступних 30 років світовий попит на кондиціонери потроїться.

Дайкін оцінює місцевий кондиціонерний ринок на рівні ¥300 млрд. або приблизно $2,7 млрд., що зробить його одним з найбільших в Азії, поступаючись лише Китаю та Японії. До того ж, лише менш ніж 10% індійських будинків оснащені кондиціонерами, і багато з них віддають перевагу імпорту.

З огляду на це, уряд Індії зробив продажі за кордон одним із основних елементів своєї стратегії, передбачаючи, що впроваджені стимули мають збільшити експорт на ₹644 млрд. або приблизно на $8,7 млрд. протягом п’яти років.

Для глобальних виробників, виготовлення кондиціонерів в Індії має свої переваги. Величезне населення країни забезпечує величезну потенційну споживацьку базу, тоді як окремі кліматичні регіони країни можуть сприяти розвитку технологій та розробці функцій, необхідних для відповідності різним метеорологічним умовам.

Зокрема, спекотні зони потребують зовнішніх блоків, що можуть функціонувати за умов високих температур, тоді як енергоефективне осушення повітря є обов’язковим для кондиціонерів у вологих прибережних районах. Елементарні обігрівачі додаються до блоків, призначених для гірських північних районів, де взимку холодно.

“Задоволення цих потреб може призвести до експорту на африканські ринки з таким же різноманітним кліматом”, зазначив Yoshihiro Mineno.

І хоча провідна роль індійської держави у зростанні кліматичної галузі несе на собі ризики раптової зміни політики, кондиціонерний ринок країни, ймовірно, матиме вирішальне значення для успіху виробників кондиціюонерів повітря.

Джерело: ASIA NIKKEI / Переклад: ЛІКОНД

Отримайте інформаційну підтримку
офіційного дистриб'ютора Daikin в Україні

Знайдіть дилера Daikin в вашому регіоні, отримайте умови продажу, сервісу та обслуговування

Завантажте актуальні каталоги обладнання Daikin та Hoval