BERLIN/GUANGZHOU – Китайські виробники побутової техніки доклали максимум зусиль для здійснення справжнього сплеску на берлінському шоу електроніки IFA, що відбулося з 6 до 11 вересня, з потужними галузевими гравцями, такими як Haier, надзвичайно прихильними до Європейського ринку – саме підчас розпалу американських торгівельних суперечок.
На виставці IFA Haier показав свої пральні машини та холодильники, а також продукцію під брендом нещодавно придбаної Candy Group. Компанія Candy займає приблизно 70% частки європейського ринку пральних машин з підключенням до Інтернету. За словами Yannick Fierling, генерального директора Haier Europe, придбання стало "ідеальним" для покращення профілю Haier на континенті.
Водночас із здобуттям суттєвої частки на європейському ринку побутової техніки та прагненням до подальшого зростання, китайські виробники вкладають значні кошти в розширення своєї присутності в Європі, як приклад – січнева угода Haier з італійською Candy вартістю €475 млн. ($524 млн.). Китайський виробник прагне запропонувати найширший у світі асортимент продукції, зазначає Fierling.
Haier намагається поширити свій успіх, досягнутий в сегменті кондиціонерів повітря, також на пральні машини. За інформацією бритійського дослідника Euromonitor International, частка Haier на європейському ринку кондиціонерів повітря збільшилася на 5% до 9,5% за п’ять років включаючи 2018 рік та забезпечує компанії друге місце після світового кліматичного гіганта Daikin Industries з 14,9%. Haier бачить потенціал для схожого зростання в сегменті холодильників та пральних машин, в обох з яких його доля на європейському ринку ще не перевищила 5%.
Минулої осені дочірня компанія Qingdao Haier розмістила свої акції на Франкфуртській міжнародній біржі China Europe International CEINEX. Придбання бренду Candy ще більше підняло європейський імідж китайської компанії.
Китайський виробник побутової техніки Haier експонує свою продукцію на міжнародному галузевому шоу IFA в Берліні – компанія прагне розширити свій кондиціонерний успіх на пральні машини та холодильники. (Фото AP)
Виробник Haier не єдиний серед своїх співвітчизників, що орієнтуються на Європу. Аналогічний сейсмічний зсув спостерігається в телевізійному сегменті – потужне поле для південнокорейських гравців, таких як Samsung Electronics. У 2018 році європейські ринкові частки телевізійних китайських виробників TCL та Hisense Group перевищили 2%, що є суттєвим зростанням у порівнянні з менш ніж 1% пів-десятиліття раніше. Цей зріст дещо наблизив їх у ринковій боротьбі з японськими важковаговиками, такими як Sony та Panasonic, з частками відповідно 8% та 6,3%.
На виставці IFA компанія TCL продемонструвала телевізори із штучним інтелектом. За останній рік-два виробник швидко зміцнився на континенті, вийшовши – за словами європейського представника TCL – навіть на ринки Сполученого Королівства, Греції та Польщі, і водночас підвищуючи позитивну динаміку зростання із збереженням відносно низьких цін, незважаючи на додаткову функціональність.
Ознаки слабкості на внутрішньому ринку є одним із факторів, що спонукають китайських виробників більше зосередитися на Європі. За даними ринкового дослідника GFK, китайський ринок побутових приладів – на який припадає майже 30% загальної світової вартості – скоротиться в 2019 році на 3%.
Торговельна напруга між Вашингтоном та Пекіном також дещо послабила перспективи на американському ринку, зробивши Європу дедалі привабливою. Hans-Joachim Kamp, голова Німецької Асоціації Представників Побутово-Технічної та Телекомунікаційної Промисловості GFU, заявив, що торгова війна створить лише ринкових банкрутів, з тарифами, що служать виключно для підвищення цін на китайські товари на американському ринку.
Але європейський ринок також не ґрунтується на цілковито міцній основі. Телевізійний сегмент стикається з особливо жорстокою вартісною конкуренцією, що може втягнути ринкових гравців у війну на виснаження. А коли німецька економіка втрачає пар, виробники можуть відчути необхідність зосередитись на збільшенні попиту в таких регіонах, як Східна Європа.
Джерело: ASIA NIKKEI>
/
Переклад: ЛІКОНД