Китай поступово збільшує свою ринкову частку в сегменті електромобілів, а також в десятках інших високотехнологічних галузей. Китайські компанії лідирують у 15 категоріях, поступаючись лише американським.
TOKYO — Китайські виробники захопили відчутну частку світового ринку в 13 сегментах високотехнологічної продукції і послуг, від електромобілів до смартфонів, як показує нещодавнє дослідження відомого інтернет видання Nikkei, підкреслюючи величезну присутність Китаю в глобальних ланцюжках постачання продукції.
З 28 високотехнологічних галузей, проаналізованих виданням Nikkei, у 2021 році Китай збільшив свою ринкову частку в 13. Китайські компанії втратили частку ринку в 6 галузях і не потрапили до першої п’ятірки в решті 9.
Нещодавнє посилення адміністрацією американського президента Joe Biden експортного контролю високотехнологічних напівпровідників та чіпів свідчить про високий рівень напруженості між США та Китаєм на глобальному ринку технологій, що вважаються ключовими для національної та економічної безпеки.
Ризик тайванської кризи в найближчому майбутньому тільки посилив відчуття терміновості забезпечення безпеки азіатських ланцюжків постачання продукції, але дослідження Nikkei доводить, що перебудувати їх нелегко.
У ланцюжку постачання електромобілів, китайський лідер з виробництва акумуляторів Contemporary Amperex Technology, відомий як CATL, є провідним світовим постачальником акумуляторів, утримуючи 38,6% ринкової частки минулого року. З 2020 року позиція компанії лише зросла більш ніж на 12 пунктів. Разом з виробником BYD, ці дві компанії мали загальну ринкову частку 46%.
Минулого року BYD став четвертим за величиною виробником електромобілів, обійшовши альянс Renault, Nissan Motor і Mitsubishi Motors. Компанія BYD використала можливості виробництва акумуляторів власними силами, щоб утримати низькі ціни на електромобілі.
У першій половині цього року BYD став другим за величиною виробником електромобілів після Tesla.
Що стосується акумуляторних матеріалів, Shanghai Energy New Materials Technology займає 28,7% ринкової частки сепараторів. Компанія використовувала державні субсидії для інвестицій у розширення виробництва. Друге місце посідає японська Asahi Kasei (10,7%).
Ці досягнення демонструють зростаючу присутність Китаю як в сегменті електромобілів, так і в суміжних сегментах, оскільки загальний ринок динамічно зростає.
В сегменті рідкокристалічних дисплеїв, де японські та південнокорейські компанії колись вели жорстоку конкуренцію, китайська BOE Technology Group зайняла найбільшу ринкову частку – як у великих панелях для телевізорів, так і в малих і середніх панелях для смартфонів і планшетів.
На ринку дисплеїв з органічними світлодіодами, відомий виробник Apple обрав BOE як постачальника для iPhone, що визначило для компанії шлях відчайдушної гонитви за Samsung Electronics. Китайська телекомунікаційна компанія Huawei Technologies зберегла перше місце в сегменті базових станцій для бездротових мереж, але її ринкова частка впала до 34% з 38% під тиском санкцій США.
Загалом, дослідження Nikkei охопило 56 категорій продукції і послуг, зосереджуючись на п’яти найкращих компаніях у кожному сегменті минулого року з точки зору частки ринку. Китайські компанії увійшли до першої п’ятірки в 32 сегментах, збільшили ринкову частку в 21 сегменті і втратили частку в 11 сегментах.
З огляду на те, що економіка Китаю переживає труднощі в рамках урядової політики стримування пандемії COVID-19, компанії втратили свою частку на ринку будівельної техніки, а також в сегменті великих і середніх вантажівок.
США займають перше місце у 18 ринкових сегментах, найбільше серед інших країн. Китай посів друге місце з 15 найбільшими ринковими частками.
Японські компанії лідирували в 7 сегментах. Виробник Sony Group став провідним світовим постачальником сенсорів зображення CMOS. Sumitomo Chemical Group була провідним виробником поляризаторів для рідкокристалічних панелей.
“Зіткнувшись із загостренням напруженості між Китаєм і США, глобальні компанії вживають заходів, розділяючи ланцюжки постачання продукції на ‘китайські’ та ‘некитайські’”, зазначає Masahisa Inagaki, партнер в KPMG FAS.
Серед таких компаній – авторитетний глобальний кліматичний виробник Daikin Industries із штаб-квартирою в японській Osaka, що розбудовує ланцюжок постачання продукції і компонентів для систем кондиціювання повітря без застосування китайських деталей і матеріалів.
“Але японські компанії схильні розглядати ці кроки як продовження своїх існуючих планів безперервності бізнесу”, підсумовує Inagaki. «Для мінімізації впливу кризи, їм потрібно переглянути свої ланцюжки постачання продукції протягом звичайних некризових часів».
Джерело: ASIA NIKKEI
/
Переклад: ЛІКОНД