ЛЮКСЕМБУРГ: Німеччина отримала символічного ляпаса від Європейської Комісії за невиконання Директиви MAC для мобільних кондиціонерів – країна не вжила своєчасних заходів проти автомобільного виробника Daimler через використання холодоагенту R134a.
Позив Європейської Комісії про відповідне порушення був лише частково задоволений суддями Європейського суду минулого четверга у Люксембурзі. Ніяких штрафів не було накладено на Німеччину, що просто зобов’язана сплатити власні витрати, а також половину витрат, понесених Європейською Комісією.
Європейський суд встановив, що Федеральне Автотранспортне Відомство Німеччини KBA не вжило вчасних заходів щодо автовиробника Daimler, що реалізував 133 713 автівок між 1 січня та 26 червня 2013 року з кондиціонерними системами, заправленими R134a. Лише у березні 2017 року KBA наказав відкликання зазначених моделей з ринку.
Директива MAC передбачає, що автомобільні системи кондиціювання повітря, схвалені після 1 січня 2011 року, не можуть бути заправлені пофлюорованими газами з показником Потенціалу Глобального Потепління GWP вище 150. Це фактично забороняє використання робочої рідини R134a, залишаючи ‘слабозаймистий’ гідрофторолефін HFO R1234yf єдиним холодильним агентом, готовим до промислової експлуатації.
Після проведення власних випробувань на займистість та вогнестійкість, німецький виробник автомобілів Daimler відмовився використовувати новий холодоагент з безпекових міркувань.
Наприкінці 2015 року Європейська Комісія оголосила звернення на Німеччину до Суду ЄУ Німеччини через невиконання Директиви МАС щодо мобільних кондиціонерів. Комісія стверджувала, що Німеччина порушила законодавство Європейської Унії, дозволивши компанії Daimler виводити на Європейський ринок транспортні засоби, що не відповідають Директиві MAC, а також не вживати жодних заходів для виправлення ситуації.