Огляд ринку кондиціонерів повітря Японії у першій половині 2022 року

Огляд ринку кондиціонерів повітря Японії у першій половині 2022 року

Побутові кондиціонери повітря (RAC)

За даними Японської Асоціації Промисловості Холодильного обладнання та Кондиціонування повітря (Japan Refrigeration and Air Conditioning Industry Association – JRAIA), у першій половині 2022 року японські внутрішні поставки кондиціонерів повітря класу RAC досягли 4 941 887 шт., що на 11,5% менше, ніж за той самий період 2021 року. Це зниження розглядається як реакція на надзвичайно високий попит на роботу в домашніх умовах   в 2021 році.

У 2022 році сезон дощів закінчився раніше, ніж будь-коли, і, за винятком деяких регіонів, літо настало наприкінці червня. На початку «пікового» сезону були проблеми, пов’язані з дефіцитом RAC через труднощі з постачанням, включаючи постачання напівпровідників, але японський ринок зміг подолати ці труднощі до піку сезону. Крім того, очікується, що сильна спека триватиме до вересня. Відповідно, у другому півріччі очікується незначне зростання в річному обчисленні, хоча в першому півріччі спостерігалося від’ємне зростання.

В останні роки кількість спекотних днів в Японії зростає, і наприкінці серпня Японське метеорологічне агентство (Japan Meteorological Agency – JMA) оголосило, що, на його думку, хвиля спеки влітку 2022 року була аномальною. З точки зору продажів кондиціонерів повітря, спекотна погода є бажаною, але з іншого боку, основною проблемою стала зростаюча кількість людей, які постраждали від теплового удару. Тому Мінприроди (Ministry of the Environment – MOE) реалізувало проєкт моделі підписки на побутові кондиціонери повітря з 2022 року. Цей проєкт запустили через те, що багато людей, які померли від теплового удару, не користувалися кондиціонерами повітря в приміщеннях. Тому, сплачуючи фіксовану щомісячну плату, початкові витрати можна знизити, а новітні високоенергоефективні кондиціонери повітря можна використовувати в рамках типового проєкту. Приймаючи участь в цьому модельному проєкті, компанія Panasonic сприятиме профілактиці теплового удару, а також збиратиме та аналізуватиме статистичні дані, які сприятимуть вивченню заходів, спрямованих на запобігання теплового удару для MOE, тим самим підвищуючи ефективність проєкту.

Японський ринок кондиціонерів повітря вважається зрілим ринком. Проте, останніми роками на ринок виходить дедалі все більше іноземних виробників і дешевих брендів. На даний момент не спостерігається прояву  суттєвих тенденцій, таких як загострення цінової конкуренції, але майбутні тенденції, все більше, привертають до себе увагу.

Що стосується характеристик найбільш продаваємих побутових кондиціонерів повітря, моделі, які використовують сенсорні функції та штучний інтелект (AI), продовжують оставатись мейнстрімом з точки зору енергозбереження та комфорту. З точки зору якості повітря, виділяється обладнання з функціями очищення повітря та внутрішнього очищення.

Напівпромислові кондиціонери повітря (PAC)

Обсяг продажів напівпромислових кондиціонерів повітря (Packaged Air Conditioners – PAC), включаючи системи зі змінним потоком холодоагенту (Variable Refrigerant Flow – VRF), із січня по червень 2022 року досяг 381 642 блоків, що на 7,3% менше порівняно з аналогічним періодом 2021 року. На ринок PAC впливають такі економічні фактори, як капітальні інвестиції. У 2021 році відбулася перенесена Олімпіада, тому попиту, пов’язаного з Олімпіадою вже немає. Крім того, хоча пандемії має вплив на тенденцію відновлення кондиціонерного ринку, ймовірно, знадобиться трохи більше часу, щоб повернутися до перед-пандемійної ситуації.

Щоб досягти вуглецевої нейтральності в 2050 році, потрібне розгортання створення будівель з нульовим енергоспоживанням (Zero Energy Buildings – ZEB), які ефективно знижують споживання енергії будівлями до нулю шляхом впровадження високоефективного обладнання в будівлях та на  об’єктах комерційного призначення. Крім того, до 2030 року нові будівлі повинні відповідати ZEB-стандартам, а до 2050 року середньостатистичний будинковий фонд повинен мати показники енергозбереження на рівні ZEB. Як у нових, так і в існуючих будинках важливо зменшити споживання енергії обладнанням для кондиціонування повітря та вентиляції, на яке припадає більше половини споживання електроенергії в офісних будівлях. Японські виробники прагнуть зробити своє обладнання ще більш енергоефективним.

Комерційні кондиціонери повітря (Commercial Air Conditioners – CAC) також можна отримати користуючись послугою передплати. Компанія Daikin спільно з іншими компаніями розробила відповідну послугу: ZEAS Connect. Це послуга з фіксованою оплатою розповсюджується на CAC-кондиціонери повітря для магазинів і офісних приміщень і пропонується споживачу на основі підписки.

Джерело: E-JARN> / Переклад: ЛІКОНД

Отримайте інформаційну підтримку
офіційного дистриб'ютора Daikin в Україні

Знайдіть дилера Daikin в вашому регіоні, отримайте умови продажу, сервісу та обслуговування

Завантажте актуальні каталоги обладнання Daikin та Hoval