Французький ринок теплових насосів реєструє двозначне зростання
Валовий внутрішній продукт Франції зріс в 2018 році на 1,5%, що є незначним зниженням порівняно з результатом 1,8% у 2017 році. Зростання у будівельному секторі у 2018 році було доволі повільним. Продажі теплових насосів в країні значною мірою пов’язані з кількістю новобудов, однак кількість нових будинків, побудованих у 2018 році, зменшилася на 7% порівняно з 2017 роком приблизно до 398 000. Будівельна галузь очікує, що 2019 рік теж стане млявим.
Незважаючи на уповільнену будівельну активність та, як наслідок, меншу кількість нових будинків, французький ринок теплових насосів все-таки зафіксував двозначне зростання у 2018 році. Показники Французської Асоціації Представників Вентиляційної, Кондиціонерної, Опалювальної та Охолоджувальної Галузі Uniclima демонструють вражаючий 16% зріст в сегменті теплових насосів типу повітря-вода, де продажі досягли позначки 96,576 систем. Продажі зумовлені насамперед активним ринком реконструкції, що зростав швидше, ніж ринок нового будівництва в цьому секторі.
Продажі теплових насосів для підготовки побутової гарячої води склали 103 879 одиниць, що вказує на 17% збільшення у порівнянні з минулим роком.
Системи на новому холодоагенті R32 набувають все більшої популярності, тоді як реверсивні теплові насоси потужністю від 2 до 17 кВт є бестселерами.
Провідні бренди у Франції охоплюють Daikin, Atlantic, De Dietrich, Frisquet, Johnson Controls-Hitachi Air Conditioning, Mitsubishi Electric та Toshiba Carrier.
Німецький ринок теплових насосів перебуває в стані постійного зростання
За останніми даними, опублікованими Німецькою Асоціацією Виробників і Постачальників Теплових Насосів BWP, у 2018 році в Німеччині продано 84 000 опалювальних теплових насосів. Крім того, було реалізовано 15 000 нагрівачів побутової гарячої води, що призвело до загального продажу теплових насосів на позначці 99 000 систем. Найбільшим індивідуальним сегментом стали теплові насоси типу повітря-вода з показником 60 500 одиниць.
Наявна кількість працюючих теплових насосів у Німеччині складає наразі 880 000 одиниць. Martin Sabel, виконавчий директором Асоціації BWP, підкреслює, що потенціал для теплових насосів у Німеччині набагато більший, тоді як для досягнення своїх кліматичних та енергетичних цілей, країна має докласти додаткових зусиль для підвищення продажу цих опалювальних рішень.
Продаж теплових насосів злетів у Фінляндії
Продажі теплових насосів у Фінляндії зросли на 21,7% у 2018 році. 76 000 систем, проданих у 2018 році, представляють загальну інвестицію в розмірі €450 млн. ($508 млн.). У Фінляндії загальний обсяг продажу теплових насосів на сьогодні досяг 900 000 одиниць, що становить щорічний обсяг виробництва 10 ТВт/год., що відповідає 15% від загального показника опалення у житлових та службових будинках Фінляндії. Щорічно в країні рекуперується від 6 до 7 ТВт/год. відновлюваної енергії та відпрацьованого тепла, що використовується у теплових насосах. У більшості випадків придбання цих систем здійснюються власниками домогосподарств та будинків, тоді як чудова рентабельність теплових насосів суттєво стимулює опалювальний ринок. Поінформованість споживачів про роль теплових насосів у декарбонізації тепла неухильно зростає.
Статистика Фінської Асоціації Теплових Насосів Suomen Lämpöpumppuyhdistys SULPU свідчить про продаж 5000 теплових насосів типу повітря-вода. Виконавчий директор Jussi Hirvonen підкреслює, що в 2018 році зросли продажі всіх типів теплових насосів, а продаж систем типу повітря-вода збільшився на неймовірні 25%, зафіксувавши найбільший приріст.
У фінському сегменті теплових насосів з’являються нові бізнес-моделі. Модель продажу тепла на базі теплових насосів, відома як сервісна, означає, що інвестиції в теплові насоси здійснюються постачальником теплової енергії, а також, за бажанням, охолодження. Клієнту виставляється рахунок за спожиту енергію таким же чином, як і електроенергія чи центральне опалення. Сервісна модель застосовується в службових та промислових будинках, а також у багатоквартирних будівлях з використанням відпрацьованого вихлопного повітря та геотермального тепла. Кінцеві споживачі виграють від менших витрат на енергоресурси без будь-яких інвестицій.
Оподаткування викопних видів палива, призначене для запобігання кліматичним змінам, буде сприятливим для ринку теплових насосів у Фінляндії, оскільки стимулюватиме відхід від мазутного та центрального опалення, що працює на вугіллі, торфі та нафті.
Наразі у фінському секторі теплових насосів працює від 3000 до 5000 осіб, і цей сектор відіграє значну роль у боротьбі з кліматичними змінами.
Провідні виробники на фінському ринку: Mitsubishi Electric, Panasonic, Toshiba Carrier, Fujitsu General, Daikin, Gree, Electrolux та Johnson Controls-Hitachi Air Conditioning – в сегменті теплових насосів повітря-повітря; Mitsubishi Electric, Panasonic, Toshiba Carrier, Fujitsu General, Nibe, Daikin, Mitsubishi Heavy Industries (MHI) Thermal Systems, Stiebel Eltron і Atlantic – в сегменті теплових насосів повітря-вода; Nibe, Thermia, IVT, Bosch, Gebwell, Stiebel Eltron, Oilon, Jämä, Daikin та Alfa Innotec – в сегменті геотермальних теплових насосів; Nibe та Nilan – у сегменті теплових насосів відпрацьованого вихлопного повітря.
Шведський ринок теплових насосів зростає та налаштований на подальший розвиток
Ринки теплових насосів та кондиціювання повітря у Швеції впевнено зростають. Маркетинговий звіт, представлений Per Jonasson з Шведської Асоціації Виробників і Постачальників Охолоджувального Обладнання та Теплових Насосів Svenska Kyl і Värmepumpföreningen SKVP, демонструє, що на зростання сегменту кондиціювання повітря та охолодження у Швеції впливає Європейська Директива щодо Застосування Пофлюорованих Газів та підвищений попит на споживацький комфорт. У секторі теплових насосів, рушіями продажів є економія витрат та енергозбереження.
З огляду на найвищі – за увесь час реєстрації – зовнішні температури у 2018 році, кондиціювання повітря в Швеції все частіше вважається необхідністю, а в багатьох випадках існуючі системи потребують модернізації, щоб впоратись з дедалі зростаючими температурами. Загалом, кліматичний сектор країни зріс приблизно на 70% між 2010 та 2018 роками, і очікується, що зростання триватиме із щорічними темпами від 5 до 7%.
У Швеції центральне опалення займає велику частку ринку опалення будівель, що також є поширеним у Данії та Фінляндії. Центральне опалення охоплює 53% на ринку Швеції, за яким крокують теплові насоси з 22%. Швеція є країною з найбільшою кількістю встановлених теплових насосів у світі на душу населення, де працюють 1,5 мільйона теплових насосів, і кожен другий сімейний будинок оснащений тепловим насосом того чи іншого типу. У нових будинках теплові насоси на викидному відпрацьованому повітрі застосовуються майже у всіх випадках. Під час заміни старих теплових насосів шведські замовники в більшості випадків обирають нові теплові насоси. Для підготовки побутової гарячої води електроенергія використовується дедалі менше: з 1987 року зафіксовано зниження на 35%. Зростання ринку теплових насосів у Швеції, за експертними оцінками, продовжуватиметься, а перехід від централізованого опалення до теплових насосів стає головним трендом.
Наявність кваліфікованих технічних фахівців в кліматичній галузі та на ринку теплових насосів є головним викликом у Швеції. Дефіцит відповідних професіоналів гальмує ці сегменти і уповільнює перехід на холодильні агенти з низьким показником Потенціалу Глобального Потепління GWP.
Джерело: E-JARN
/
Переклад: ЛІКОНД