Сьогодні в Європі налічується понад 260 заводів з виробництва теплових насосів та їх компонентів, як це показано на мапі. Цей сектор є джерелом робочих місць та економічних можливостей, а також має важливе значення для шляху Європи до нульових викидів шкідливих речовин.
Переглянути інтерактивну мапу
Щоб зберегти і зміцнити глобальне лідерство в галузі чистих технологій, Європа повинна забезпечити стале зростання сектору протягом решти десятиліття.
Досягнення мети ЄС – 60 мільйонів встановлених теплових насосів до 2030 року – вимагає середньорічних темпів зростання близько 17%.
Проте нещодавнє скорочення продажів теплових насосів на 6,5% у 2023 році створює значний ризик для досягнення цієї мети.
Індустрія теплових насосів в Європі потребує сильної політичної бази для роботи на повну потужність.
Сповільнення продажів і сповільнення кількості встановлених теплових насосів ставить під загрозу робочі місця, регіональний розвиток і, зрештою, здатність Європи бути лідером у сфері екологічно чистих технологій, що зумовлює необхідність подолання цих викликів і відновлення динаміки розвитку сектору.
В своєму новому звіті Європейська Асоціація Теплових Насосів (European Heat Pump Association – ЕНРА) стверджує, що конкурентоспроможність буде ключовим фактором цього підйому, що дозволить європейським виробникам не тільки задовольнити внутрішній попит, але й завоювати більшу частку світового ринку.
Для того, щоб підвищити конкурентоспроможність, сектор теплових насосів потребує наступних заходів, які більш детально описані у відповідному звіті EHPA:
- Довгострокова та послідовна політична база, що забезпечить довіру до сектору, інвесторів та споживачів
- Більш справедливе співвідношення цін на електроенергію та газ, щоб зробити теплові насоси фінансово вигідною інвестицією.
- Зниження виробничих витрат в ЄС
- Централізований збір ринкових даних для моніторингу інсталяційних робіт та ринкових тенденцій
- Стримування передислокації шляхом створення фондів, орієнтованих на конкретні промислові потреби
- Інвестиції у розвиток навичок та комунікаційні заходи
Джерело: EHPA
/
Переклад: ЛІКОНД