Світовий ринок кондиціонерів повітря прагне відновлення. Огляд світового ринку кондиціонерів в першій половині 2021 року

Світовий ринок кондиціонерів повітря прагне відновлення. Огляд світового ринку кондиціонерів в першій половині 2021 року

Як і в попередні роки, нещодавно видання JARN проводило співбесіди та анкетування з великими виробниками кондиціонерів повітря та суміжними асоціаціями по всьому світу. На основі цих інтерв’ю та анкет, заповнених цими зацікавленими сторонами, було підготовлено цей вичерпний звіт про світовий ринок кондиціонерів повітря у першій половині 2021 року.

Світовий ринок побутових кондиціонерів повітря (RAC) у першій половині 2021 р., з січня по червень, продовжував зазнавати впливу пандемії COVID-19, як і у 2020 році. Однак, він був на незначній траєкторії відновлення порівняно з першою половиною минулого року, коли ринок був дуже сильно вражений. Згідно з опитуванням JARN, світовий ринок кондиціонерів повітря RAC у першій половині 2021 року зріс на 1,8%, порівняно з тим же періодом 2020 року, що підтверджується попитом, пов’язаним із налагодженням віддаленої роботи працівників з дому.

Тим часом світові ринки кондиціонерів повитря комерційного призначення (PAC) та мультизональних систем (систем із змінним потоком холодоагенту–VRF) повільно відновлювалися. Така затримка з відновленням була спричинена зменшенням попиту на будівельні проекти та на використання цього обладнання на об’єктах комерційного призначення, наприклад, в ресторанах та готелях, які зазнали різкого скорочення кількості клієнтів через обмеження, спричинені запобіжними заходами проти пандемії, включаючи обмеження на виїзд та подорожі під час карантинів.

Ринок за країнами та регіонами

Ринок кондиціонерів повітря у першій половині 2021 р. змінювався залежно від конкретних країн та регіонів.

За оцінками, обсяг Китайського ринку, найбільшого в світі ринку кондиціонерів повітря, зменшився на 3,5% у першій половині 2021 року, порівняно з тим же періодом 2020 року через низький попит та затяжний період несприятливої погоди. На ринку Південно-Східної Азії пандемія поширилася більшою мірою, ніж протягом попереднього року, і, за оцінками, тут обсяг ринку кондиціонерів  повітря зменшився на 7,3% в першій половині 2021 року, порівняно з тим же періодом 2020 року. В Індії також погіршилася ситуація на ринку кондиціонерів повітря через карантин у першій половині 2021 року, і, за оцінками, обсяг ринку кондиціонерів зменшився на 10,1%, у порівнянні з тим же періодом 2020 року.

З іншого боку, ситуація на ринку кондиціонерів повітря в Європі та на ринку міні-сплітів в  Сполучених Штатах, де кампанії з вакцинації населення розпочалися доволі швидко, була достатньо непоганими. Обсяги цих ринків в першій половині 2021 року, за оцінками, зросли на 10,1% та 11,4% відповідно, порівняно з тим же періодом 2020 року. Обсяг ринку країн Океанії, які досить успішно впорались з пандемією, за оцінками, збільшився на 9,0% в першому півріччі 2021 року порівняно з аналогічним періодом 2020 року. Також, за оцінками, обсяг латиноамериканського ринку кондиціонерів повітря збільшився на 9,1%, а обсяг африканського – на 2,5%. За оцінками, обсяг  японського ринку кондиціонерів повітря збільшився на 0,8%, залишившись майже незмінним.

Проблеми ринку

В умовах стагнації продажів, виробники кондиціонерів повітря у всьому світі зіткнулися з низкою інших проблем.

Збільшення вартості

Як повідомлялося в червневому випуску видання JARN, ціни на кольорові метали, такі як мідь та алюміній, зросли. Тарифи на морські контейнерні перевезення також зростають протягом тривалого часу.

За таких обставин виробники кондиціонерів повітря намагаються пережити кризу, запроваджуючи такі заходи, як заміна зростаючої в ціні міді на алюміній та нержавіючу сталь, скорочуючи змінні витрати  шляхом стандартизації та вибору власного виробництва основних деталей, а також зменшення постійних витрат шляхом покращення ефективності. З точки зору непрямих операцій, виробники зміцнюють і раціоналізують структуру управління, а також розширюють обсяги продажів, за рахунок випуску нових моделей та зміцнення систем збуту.

Однак самі по собі, лише спроби самодопомоги не змогли впоратися зі стрімкими витратами на сировину та транспортними витратами, і деякі виробники у Китаї, Південно-Східній Азії, США, Європі та інших країнах вирішили підвищити ціни на свої кондиціонери повітря. У майбутньому зростання цін може поширитися і на інших виробників та регіони.

Поляризація попиту на побутові кондиціонери повітря Low-end і High-end класу

Поляризація попиту на побутові кондиціонери повітря економ та преміум класу – це тенденція, яка продовжує прогресувати в контексті пандемії.

Продажі кондиціонерів повітря в Інтернеті зросли в Китаї, Європі, Південно-Східній Азії та інших регіонах через обмеження на вихід з дому як засіб боротьби з пандемією. У разі онлайн-продажів ціна важливіша за бренд та його характеристики, і споживачі, як правило, зосереджуються на недорогих кондиціонерах. Зниження доходів населення та купівельної спроможності в умовах пандемії підсилює  цю тенденцію.

З іншого боку, дорогі високоякісні кондиціонери повітря з функціями вентиляції та очищення повітря залишаються популярними. З приходом пандемії інтерес людей до якості повітря в приміщенні зростає, і виробники намагаються збільшити продажі, пропонуючи диференційовані продукти, які отримали сертифікацію від сторонніх організацій за свої технології очищення повітря.

Виробники опиняються перед складним вибором між зосередженням уваги на високоякісних, дорогих кондиціонерах повітря з високою націнкою або виходом на онлайн-продажі в Інтернеті з низькими цінами для збільшення обсягів продажу.

Низький рівень виробництва та недостатній обсяг поставок

Також існують проблеми з виробництвом та доставкою кондиціонерів повітря. Виробництво було порушено через брак таких комплектуючих, як напівпровідникові матеріали та закриття заводів, як протидія пандемії. Крім того, транспортування готової продукції та комплектуючих було затримано через брак контейнерів. Оскільки виробництво комплектуючих для кондиціонерів повітря  сконцентровано в Китаї та інших регіонах Азії, цей дефіцит контейнерів виявив слабкі місця світового ланцюга поставок.

Глобальне економічне рішення перебування вдома впливає на нестачу контейнерів

Через ці проблеми на деяких ринках закінчуються кондиціонери повітря. Оскільки кондиціонери повітря є сезонним товаром, вважається, що стратегія місцевого виробництва для місцевого споживання буде поширюватися шляхом створення виробничих потужностей наближених до ринків споживання, що може скоротити час виконання замовлень, не втрачаючи цінних можливостей для бізнесу.

Джерело: E-JARN> / Переклад: ЛІКОНД

Отримайте інформаційну підтримку
офіційного дистриб'ютора Daikin в Україні

Знайдіть дилера Daikin в вашому регіоні, отримайте умови продажу, сервісу та обслуговування

Завантажте актуальні каталоги обладнання Daikin та Hoval