Тенденції сучасного ринку холодильного обладнання

Тенденції сучасного ринку холодильного обладнання

ЯПОНІЯ: За даними Продовольчого та Сільськогосподарського Департаменту Організації Об’єднаних Націй FAO, близько 13% втрат харчових продуктів у світі відбувається підчас транспортування. Основним фактором, що сприяє цьому явищу, є відсутність інфраструктури холодового ланцюжка.

Останніми роками холодильна галузь зазнає швидких і значних трансформацій. Зростаючий рівень урбанізації та супутня цифровізація, а також зростаюча екологічна обізнаність у всьому світі створюють можливості для логістики по всьому холодовому ланцюжку.

Ринки, що визначаються демографічними показниками

Зростання ринку холодильного обладнання значною мірою залежить від демографічних показників та способу життя кожної країни, включаючи харчові звички. Країни з домінуючим молодим населенням пропонують привабливі ринкові можливості для роздрібних продавців харчовими продуктами, а також для виробників холодильного обладнання.

Крім того, швидкість урбанізації є одним з найважливіших факторів, що враховуються в ринкових аналізах. З розвитком урбанізації спосіб життя людей, як правило, стає більш насиченим, що залишає небагато часу на покупку продуктів або приготування їжі вдома. Люди з таким способом життя віддають перевагу швидкому доступу до магазинів та готових до вживання заморожених страв. На цьому тлі електронна комерція та невеликі роздрібні заклади зростають у розвинених регіонах, таких як Японія, Європа та Сполучені Штати. Цей зсув спонукав виробників зосередитися на холодильних рішеннях для невеликих магазинів.

Європейська холодильна промисловість активно прискорює свої зусилля з декарбонізації, зумовлені змінами в нормативних актах та екологічними цілями. Важливою віхою стало впровадження переглянутого Регламенту щодо флюоровмісних (F) холодоагентів у березні 2024 року, який мав значний вплив на виробників холодильного обладнання. Однак темпи переходу варіюються від країни до країни, головним чином в залежності від регуляторного підходу кожного уряду.

В рамках своєї стратегії декарбонізації галузь переходить на природні холодоагенти, такі як CO2, аміак та R290, всі з яких мають низький показник Потенціалу Глобального Потепління GWP. Ці альтернативи отримують дедалі більшу перевагу завдяки своїм екологічним властивостям та довготерміновій життєздатності.

Тим не менш, деякі країни продовжують надавати перевагу іншим холодоагентам з низьким показником GWP, таким як гідрофторолефіни, майбутнє яких в холодильних системах залишається невизначеним через постійні дискусії щодо обмежень або заборон пер- та поліфторалкільних речовин PFAS, що може вплинути на їхню прийнятність та використання.

Компактні блоки розповсюдження холодоагенту CO2

Технологія охолодження на CO2 більше не обмежується великими холодильними сховищами — вона все частіше впроваджується також і в невеликих системах. Цей зсув відкриває нові можливості для виробників компресорів та системних компонентів. Японські компанії, зокрема, досягли значного прогресу в мініатюризації систем на холодильному агенті CO2. Очікується, що ці інновації спочатку дадуть результати на європейському ринку, а зрештою матимуть позитивний вплив на Японію.

Із зростанням тенденції урбанізації компактні системи охолодження на CO2 стали ключовим технологічним напрямком в Європі, Латинській Америці та Сполучених Штатах. Наприклад, невеликі блоки розповсюдження холодоагенту CO2, розроблені японськими виробниками, були успішно освоєні промислово та масово виробляються. Ці системи спрощують встановлення, усуваючи багато ручних процесів, пропонуючи стабільне, надійне та легко доступне рішення. У поєднанні з традиційними європейськими стелажними системами, блоки розповсюдження холодоагенту CO2 сприяють оптимальному асортименту продукції.

Хоча початкові витрати можуть бути високими, кінцеві користувачі все частіше надають пріоритет низьким експлуатаційним витратам. Навіть без державних субсидій багато магазинів обирають блоки розповсюдження холодоагенту CO2 завдяки їх довготерміновій ефективності та надійності.

В Європі, де не вистачає кваліфікованої робочої сили для монтажу, блоки розповсюдження холодоагенту CO2 особливо популярні. Їх спрощена конструкція значно полегшує монтаж, що ще більше підвищує їх привабливість на ринку.

Зростаючий попит на швидкозаморожені харчові продукти

Очікується, що в розвинених країнах попит на поживні та зручні швидкозаморожені продукти продовжуватиме неухильно зростати, що сприятиме в свою чергу динамічному зростанню ринку холодильного обладнання. Сполучені Штати та Європа лідирують у виробництві та споживанні швидкозаморожених продуктів. Японія є найбільшим споживчим ринком в Азії, що позиціонує країну як третій за величиною ринок у світі. У кількох країнах Південно-Східної Азії молоде покоління змінило свої харчові звички та тепер віддає перевагу швидкозамороженим продуктам.

У Сполучених Штатах та Європі японські компанії є піонерами на азіатському ринку харчових продуктів. Багато японських харчових компаній відкрили заводи з переробки заморожених продуктів в Азії, а виробники холодильного обладнання створили потужності в кожній з цих країн.

Інтелектуальні/цифрові магазини

Незважаючи на зростаючий попит на зручні рішення для приготування їжі, такі регіони та країни, як Європа, Японія та Сполучені Штати, відчувають гостру нестачу робочої сили. Розумні/цифрові магазини розроблені для вирішення цієї проблеми, використовуючи штучний інтелект та рішення Інтернету речей IoT.

Оскільки безпека харчових продуктів стає дедалі важливішим питанням у харчовій роздрібній торгівлі, багато великих ринкових гравців прагнуть розробити комплексне управління свіжістю продуктів холодового ланцюжка, використовуючи Інтернет речей IoT, штучний інтелект та хмарні технології. Декілька компаній розробили рішення для інтелектуальних магазинів для оптимізації енергоефективності, комфорту та сталого розвитку в магазинах роздрібної торгівлі. Panasonic представив Scubo, Hussmann створила TechX, а Viessmann та Danfoss також розробили індивідуальні рішення. В майбутньому система управління свіжістю роздрібного закладу або харчового бренду буде фактором у прийнятті рішень споживачами.

Енергозбереження

Холодильна галузь відрізняється від галузі кондиціювання повітря тим, що рівень впровадження інверторної технології в холодильному обладнанні все ще доволі низький, що створює великі ринкові можливості для виробників, особливо на тлі зростання цін на електроенергію. Фактично, така енергозберігаюча інверторна технологія в холодильній техніці була ключовим акцентом на міжнародних виставках, поряд з природними холодоагентами. Виробники спіральних та напівгерметичних поршневих компресорів також розробляють інверторні компресори, які використовують природні холодоагенти.

Більшість урядів посилюють законодавство з метою стимулювання впровадження енергозберігаючих технологій у холодильній галузі. Європейський стандарт ESPR вимагає енергоефективності та створює певні проблеми. В Індії Департамент Енергоефективності BEE розробляє стандарти та рекомендації щодо енергоефективності. Китай нещодавно оновив свій національний стандарт для установок з контрольованою температурою.

Комплексні рішення

Комплексні рішення стосуються єдиного джерела послуг на всіх етапах реалізації, від проектування до обслуговування. Виробники активно пропонують рішення на базі ‘єдиного вікна’, оскільки прибуток лише від продажу обладнання вельми обмежений. Компанії підбирають, проектують та встановлюють обладнання, адаптоване до потреб замовників. Такий комплексний підхід також включає послуги з технічного обслуговування та ремонту з використанням найновіших технологій, включаючи Інтернет речей. Крім того, виробники надають консультаційні послуги для підвищення енергоефективності системи та забезпечення дотримання норм скорочення викидів.

Інший підхід – використання комплексних можливостей, що передбачають більш складні, багатогранні процеси. Для задоволення всіх вимог роздрібного магазину, виробники пропонують широкий асортимент продукції, включаючи штучний інтелект та Інтернет речей, холодильне обладнання, а також кухонну техніку, освітлення та навіть системи безпеки.

Завдяки таким комплексним рішенням на базі ‘єдиного вікна’ виробники прагнуть встановити довгострокову співпрацю з замовниками.

Джерело: E-JARN / Переклад: ЛІКОНД

Отримайте інформаційну підтримку
офіційного дистриб'ютора Daikin в Україні

Знайдіть дилера Daikin в вашому регіоні, отримайте умови продажу, сервісу та обслуговування

Завантажте актуальні каталоги обладнання Daikin та Hoval